Vår vagga

Enbart familjen är vår trygga vagga. Det är i familjen vi skall finna vår kraft, trygghet och kunna vara oss själva. Det är familjen som ger oss kraft och energi att möta världen och vardagen. Ibland kan det vara krävande att ha en familj och det är lite TABU och erkänna det. Familjen kan suga ut varje droppe av kraft ur min kropp, kanske för att jag prioriterar fel, kanske för att jag inte gör de rätta valen, eller sätter tydliga gränser.

Familjen kommer alltid först, men var på listan kommer jag för familjen? När man hjälpt alla i familjen med olika saker, plockat fram de speciella jeansen, skjutsat dem två mil, varit på bolaget och umgåtts en stund, då helt plötsligt är man själv. Kroppen är helt utsugen och då ska man vara trevlig och räcka till för mannen. Visst älskar jag familjen men ibland kan jag inte bara ge och ge utan kanske någon gång få lite tillbaka. Är det fel att känna så här?

Tanken slog mig precis hur det skulle vara att inte ha någon familj................ ensamt, tomt, tyst och förutsägbart. Men visst är tanken där ibland med att vara ensam, bara städa, handla, tvätta till sig själv. Då kommer verkligheten, vad skulle jag då göra  med all den tid som jag lägger på min familj. Är det någon som vågar göra en prioriteringslista och se om man själv kommer med på listan. Jag provar............ 1 till 5

1. Familjen
2. Jobbet
3. Hushållet, städa, handla, tvätta, laga mat
4. Driva en förening, med hjälp av andra
5. Trädgården

Det blev som jag trodde, jag själv kom inte med på listan. Varför? Hur lång skulle listan bli för att jag skulle vara med? Vågar inte tänka på det just nu. Trots resultatet älskar jag min familj.

Kommentarer
Postat av: Therése

det är skrämmande hur rätt Du har Milo. Jag kunde inte skrivit det bättre själv. Men egentligen är det ju så, att för att ORKA prioritera allt annat, måsta man ju prioriitera även sig själv. Annars blir det som Du säger, energin tar slut.

Självklart ska man även få känna att man prioriteras av andra också.

2010-07-11 @ 09:45:34
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: mamma

Kära min tös! Du är familjens lim och utan lim faller allt sönder. Även om det skulle vara roligt att få höra något gott, så kommer du överst på listan. Fråga, jag vet

mamma

2010-07-11 @ 18:24:22
Postat av: Annika

oj,oj vad rätt du har,ibland har jag bara lust att säga jag heter annika inte mamma.För mig är det viktigt att bara få vara ensam tid..kram

2010-07-11 @ 18:53:27
Postat av: Jenny

Min lista ser ut såhär.



Familjen

Jobbet

Nöje

Jag

Hemmet



Men jag är 21 år gammal, och är där lite skit i hörnen eller nått par strumpor på golvet så är de inte hela världen. De handlar om att prioritera.



2010-07-11 @ 20:35:46
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jenny,nöje o jag e väl de samma.Det är väl du själv som väljer ditt nöje alltså e de jagtid. Så ser jag det.Har jag fel?

2010-07-12 @ 18:07:16
Postat av: Jenny

Nöjen behöver inte alltid va för ens egens vinnings skull , men visst har du lite rätt !

2010-07-14 @ 14:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0