Bröllop i kungliga huvudstaden

Ja då ska jag ventilera ett hett ämne, nämligen Viktoria och Daniels bröllop. I eftermiddag blir de ett, roligt för dem och för Sverige. Allt som media och alla journalister har förstorat upp kan inte kungafamiljen hjälpa. De kan inte heller hjälpa att alla runt om kring vill tjäna pengar på bröllopet. Sverge har monarki och då vet vi att det kostar oss skattebetalare att rusta för bröllop. Det hade kostat oss om vi hade haft en president också. Jag tycker att vi ska behålla vårt kungahus och vara stolta över att vi kan ha ett kungligt bröllop. Jag är inte speciellt intresserad av själva bröllopet, men det går ju inte att undvika.

Jag har bekanta som ligger i olika läger angående bröllopet, vissa har tagit semester för att se hela Tv sändningen. Vissa har tackat nej till party för att det är bröllop. Vissa tycker att vi ska skrota allt med kungligheter. Vissa bryr sig inte ett skvatt. Var står du i denna fråga, vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kul för dem att de ska gifta sig.

Men De borde skaffa sig ett hederligt arbete så de själv kan betala för sitt eget bröllop.

nej usch, jag tycker de är vansinne !! Så mycket pengar vi lägger på deras bröllop,

2010-06-19 @ 10:09:17
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tittar absolut på bröllopet. Mycket för att se de fina klänningarna och frisyrerna men också för att jag är en sucker för bröllop. Tycker Victoria gör ett suveränt jobb som kronprinsessa! Och jag håller med dig Milo, spelar ingen roll om vi har president eller kung, det kostar multum ändå.

2010-06-19 @ 19:12:08
Postat av: Annika

Hej har tyckt att det varit alldeles för mycket i media om bröllopet,men gissa vem som tittat på tv hela dagen om inte jag.Men de tjänade våran pizzeria på..kram

2010-06-19 @ 21:00:44
Postat av: Sofie

Jag är verkligen en rojalist och tror stenhårt på att de allra flesta som är mot monarkin inte är tillräckligt pålästa.



Monarkin i sig kostar varje svensk 4 kr om året i skattepengar. Vilket inte är en stor summa över huvud taget( hade vi lagt det på skolan eller sjukvården hade det räckt till nytt kopieringspapper och inte mycket mer). Detta betalar inte bara för kungafamiljens nöjen vilket många verkar tro utan till exempel går pengarna till att underhålla våra vackra slott. Vill man inte betala skattepengar till monarkin, vill ni även riva slotten frågar jag de som klagar på att skattepengar går till kungen?



Sen kan man ju gå in på pengarna bröllopet drar in, eller kungafamiljen i sig drar in.. Eller vilket otroligt jobb såväl Drottningen och Kronprinsessan gör för välgörenhetsorganisationer..



Hamnar på din blogg ibland och du tar nästan jämt upp samhällsfrågor som jag brinner för så var bara tvungen att kommentera..

2010-06-19 @ 21:33:12
URL: http://emmasofiee.blogg.se/
Postat av: Birgitta S

håller med om vad Sofie skriver, tänk vad det skulle kosta att ha en president, en president har dessutom politisk makt, kungafamiljen gör faktiskt ett bra arbete för Sverige, det skulle nog skrivas mer om deras arbete och mindre i skvallerspalterna, men skvaller säljer förmodligen mer än seriösa reportage.

2010-06-20 @ 11:23:07
Postat av: milo

Det finns för och nackdelar med allt, men jag är stolt över vårt kungahus.

2010-06-20 @ 13:33:15
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Anita

Jag gillar också vårt kungahus och tycker de gör ett bra jobb! Hur mycket tror Ni t ex Göran Persson hade varit värd i reklam?

Anita

2010-06-20 @ 17:00:36
Postat av: Therése

Jag gillar kungahuset skarpt och tycker absolut att vi ska ha det kvar. Jag låter hellre mina skattepengar gå till monarkin än till kopiöst överdrivna politikerlöner!

Vi har ett fint och duktigt kungahus som representerar Sverige på ett bra sätt i många olika sammanhang.

2010-06-21 @ 00:37:58
URL: http://theresian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0