Övervakningskamera är det bra eller dåligt?

I dagens samhälle måste man tydligen sätta upp övervakningskamera om man vill slippa skadogörelse, överfall, rån och misshandel. Jag är helt klart för kamera, de får gärna övervaka mig. Jag har inget att dölja. Jag förstår inte dem som tycker att det inverkar på integriteten? Har jag inget att dölja gör det väl inget att jag kommer med på film/bild. Vad är det som är så hemskt med kamera? De som inte vill bli fast på film/bild, det är de jag vill bli skyddade för. Vad finns det för människor i samhället som på öppen gata kan skjuta, råna, misshandla, hota en vilt främmande person, har respekten försvunnit? Nej filma eller ta bilder i hela vårt samhälle så att vi vågar röra oss fritt, varför inte skicka upp en satelit som regestrerar allt. Allt för ett vänligare samhälle, fortsätt filma. Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Therése

FILMA PÅ BARA! Jag fattar heller inte vad folk gnäller om. Om det står mellan att bli våldtagen, mishandlad eller mördad kontra att bli filmad när jag eventuellt petar näsan eller kliar mig i rumpan så är valet lätt!

De är ju bara att konstatera att behovet finns. Man går ju för fanken inte säker nånstans idag.

Och jag kan ge mig fan på att de som gnäller mest om att de tinkräktar på integriteten, är flk som har både facebook och blogg där de flashar hela sitt privatliv.

det var min åsikt!

2010-06-30 @ 02:23:22
URL: http://theresian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0