Student och otacksamma ungdomar..........

Tror ni att våra studenter uppskattar allt ståhej runt bal och student, märker de hur mycket planering och tid man lägger? Jag undrar det. Studenterna leker sig i genom de sista två veckorna, med festande hit och dit. Det är skattjakt, karneval och skolresor och grillning, alltid med sprit med i bilden. Hur många blir inte aspackade vid dessa tillfällen? Kan man inte ta det lite lugnt så man slipper ligga hela nästa dag för att man är bakfull. Kanske föräldrarna behöver lite hjälp med saker och ting innan studenten. Jag har visst fått hjälp av min student när jag blivit rasande på konceptet. Det görs inget frivilligt idag och oftast ska de ha betalt. Jag har inte fostrat dem till att bli så här egoistiska. Visst ska de fira och ha kul när de tar studenten, men måste det ruinera föräldrarnas bank konto och ta minst två till tre veckors arbete.? Är det bara jag som tycker att det är överdrivet med student?

Du döps, det firas endast den dagen, du fyller år det fras den dagen, du konfirmeras det firas den dagen, du förlovar dig det firas den dagen, du gifter dig det firas den dagen, du blir förälder då grattas du den dagen osv. Varför fira studenten i två veckor? Tänk på oss trötta föräldrar. Nu ska jag strax hjälpa min 19 åring att klä sig i smoking inför balen, inte ens det fixar han, ha,ha.

Kommentarer
Postat av: Sara Li

...och dessutom är själva personen som "tar studenten" inte hemma så stor del av kvällen heller... så det känns nog inte som om det är så tacksamt allt föräldrarna gör just för detta tillfälle.:-)



Ses i morgon. KRAM

2010-06-06 @ 18:14:41
URL: http://sarali76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0