214 miljoner i Lottovinst

I helgens dragning gick drömvinsten på lottodragningen ut på 214 miljoner kroner, bara att gratulera. Är det någon som är avundsjuk, mer än jag alltså? Vinnaren är en man i 50 - 60 års åldern och bor i Helsingborg och han satade 60 kr. Vinsten är Sverges största spelvinst genom tiderna. Visst är det så att spelar man inte så kan man inte vinna, jag spelar varje vecka men det kommer ingen drömvinst till Åbyvägen för det. Nu ska jag tycka till, är inte vinsten lite stor? Varför inte dela upp den så att fler kan vinna, varför inte sätta ett tak på högvinsterna. Kanske 3-4 miljoner sedan låter man flera vinna resterade belopp?
Kan man ta hand om 124 miljoner kroner utan att bli knäpp? Det är inte lite pengar, några miljoner hade man nog shoppat upp, och några miljoner hade jag skänkt till familjen/släkt och någon kär vän som jag vet hade uppskattat ett bidrag. Köpt bil och invetsterat för framtiden, men var skulle man göra av resten. Pengar ska rulla, varför spara vi lever ju nu. Vad hade du gjort med pengarna?


Kommentarer
Postat av: Annika

Tycker med att vinsten skulle delas upp i flera potter.Många kvällar drömer jag att få vinna,kanske inte åt mig själv(bara lite) men till barn o barnbrn ,tänk att få ge dom pengar så dom kan betala lån mm.....underbara tanke.....kram

2010-03-29 @ 19:34:57
Postat av: jenny

Tänk om de varit din dotter som kammat hem den vinsten morsan, attans att jag bara hade 3 rätt =) hahahaha., bättre lycka nästa gång .

2010-03-29 @ 20:59:05
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0