Byt koncept på melodifestivalen.

Är det mer än jag som vill bojkotta melodifestivalen? Jag är så trött på att vecka ut och vecka in se och höra alla dessa dåliga bidrag. Inte många melodier som man blir glad av, mycket med ballader och hård rock. Det är väl inte det som är syftet för i så fall tycker jag man ska byta namn på melodifetstivalen, till musik tävling. Om man går tillbaka genom åren så har detta jippo minskat i tittarsiffror? Varför , jo det är drygt att varje vecka se detta program, med jokrar och andra chansen , ja var ska det sluta. Musiken som spelas är urkass, några bra bidrag finns men inte många. Idagens startfält finns inte många melodier som gör mig glad, en låt ska sätta sig på hjärnan genast. Jag vill ha glada melodier inte ballader, folkmusik och hård rock i samma startfält. Jag kommer härmed att bojkotta detta från och med idag.

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag har inte tittat på melodifestivalen på flera år av just denna anledning som Du beskriver. Tycker det är värdelöst. Jag saknar den gamla hederliga Schlagern. Heja gamla goda låtar som "Jag har en dröm" med Baden Baden och det ljuva 80-talet!

2010-03-06 @ 17:39:14
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: milo

Helt rätt Tessan, då glömde jag ändå skriva opera i inlägget, kan någon sjunga med i låten som vann förra året?

2010-03-07 @ 13:01:14
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Zara

Folkmusik är väl glad musik?! Jag älskar att det är 4 delfinaler och andra chansen!! Men hade velat ha bättre låtar! Dom koncentrerar sig för mycket på att få med olika gengre så dom missar en massa bra låtar som skickas in tyvärr.

Fast för min del är det lite sorg i hjärtat att det är över efter nästa helg :(.... Men sedan kommer ju Eurovision :)

å ja, jag kan sjunga med i förra årets vinnarlåt!! Inte lika snyggt, men ändå ;)

2010-03-07 @ 21:06:51
Postat av: Therése

Jag kan melodin på Ernmans refräng, men inte texten. Däremot vågar jag påstå att om Zara inte känner att hon fixar den lika snyggt som Malena så ska vi inte ens försöka sätta ord på hur det låter när jag försöker :P



Jag tror tyvärr att kvalitén på låtarna blivit s'ämre just för att det måste fram så många, och som Zara säger, olika sorters låtar. Därför får kanske bra låtar nobben pga at det redan finns med just den genren, och så kommer det med sämre låtar för att där inte var lika många att välja mellan i en annan genre.

2010-03-08 @ 08:49:09
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Annica Bech

Har inte heller fattat det nya konceptet (trög kanske?).

En melodifestival där det vinnande bidraget går till den stora tävlingen, det är vad jag tycker.

Men smaken är som baken delad.

2010-03-08 @ 13:53:39
Postat av: milo

Zara klart du kan sjunga Malenas låt med din fina röst, men alla vi andra kan inte sjunga med. Låtarna är ju inte ens bra nu för tiden, och det är så segt att det ska vara så många helger i rad.Jag röstar för en uttagning och sedan går vinnaren vidare.

2010-03-08 @ 17:32:48
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0