Den utländska killen som,,,,

Den utländska killen som misshandlade Emma på Näsbyfält har gjort en psykundersökning som visade att han är frisk och inte har någon psykisk sjukdom. Hallå ska detta monster vara frisk som inte har spärrar? Jag undrar om Sverige inte är lite flata i detta och många andra fall. Kan en fullt frisk människa göra dessa grymheter mot en medmänniska, utan att vara störd, utan att ha samvete, utan att få ånger. Då blir jag rädd, om dessa personer ska ha rätt att leva i vår värld. Tänk om jag/vi möter en person på gatan som saknar spärrar och kan göra vilka grymheter som helst. Vad saknar dessa personer om psyket är friskt, jag har tusen frågor, kan någon svara? Har en människa rätt att leva när man med berått mod skadar eller dödar någon annan? Det finns undantag i några fall där man dödat en annan människa i självförsvar eller blivit utsatt för lång psykisk eller fysisk misshnadel, då kan jag förstå att spärren inte funkar. Men det måste till kännabra straff för dessa sjuka personer i vårt samhälle.
Är de invandrare skulle de och hela släkten utvisas, som straff. Jag vet att släkten inte kan stå till svars för vad någon gör, men det skulle kanske tänkas till innan man begår en olaglig handling om det drabbar hela släkten. Har jag fel? Det finns svenskar också som begår brott och straffen skulle vara som i USA, livstid i sverige är högst 6-8 år. I USA kan man bli dömd till långa fängelsestraff, och är man 25 år och får staff på 89 år finns det ingen risk att de kommer ut i samhället igen.Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Annika

håller med ,hnn borde få sitta inne tills han blir gammal o dör..Eller som sagt utvisas ur landet.kram

2010-03-27 @ 11:15:56
Postat av: Birgitta S

han borde utvisas härifrån, jag tycker han mist rätten att leva i Sverige, det räcker att vi måste ta hand om dom svenska förbrytarna. Dessutom borde dom också straffas som körde den bil han hittades i för dom är i högsta grad medbrottslingar. kram

2010-03-27 @ 16:14:20
Postat av: Zara

Precis samma sak sa vi när vi hörde det: är msn frisk om man gör en sån grej?!

2010-03-27 @ 21:45:16
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: milo

Kan konstatera från era inlägg att vi tycker att han är sjuk o ska utvisas från vårt land. Skönt då är jag inte ensam om att tycka, vi är 3 st i alla fall.

2010-03-28 @ 10:14:31
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Annika

Måste bara till lägga att om han varit på mina döttrar så skulle jag döda honom med mina egna händer......kram

2010-03-28 @ 11:31:52
Postat av: Therése

Klart som fan att killen är sjuk, men inte i den mening att han inte förstod vad han gjorde. De som räknas som psykiskt sjuka kan ju inte hållas ansvariga för sina handlingar, vilket denna kille nu kan.

Sen tycker ju jag att han är helt jävla sjuk i huvudet såklart, men en människa som är psykiskt tillräknelig och gör nåt sänt här, den är ju rent igenom ond, och det är ju värre än att vara sjuk.

Om jag sen fattat det rätt så är det så att de som bedöms som psykiskt friska döms till fängelse, det blir etttidsbestämt straff där de oftast kommer ut några år i förtid pga "gott uppförande". Är man psykiskt sjuk och döms till rättpsykiatrisk vård blir det inte tidsbestämt och du kan inte komma ut tidigare för att du "är snäll och skötsam", man måste enligt nya läkar/psykologundersökningar anses frisk innan du släpps ut. Så denna sistnämda grupp sitter oftast inspärrade under längre tid än de som döms till fängelse.



Att han ska utvisas är en självklar grej. Men jag tycker inte att hans familj ska utvisas pga hans handlingar. Det är ju som att jag och mina barn skulle dömas till fängelse om min man rånar en bank, våldtar eller misshndlar någon. Jag kan inte anvara för en annan vuxen människas handlingar, oavsett om det är min make/maka eller mitt barn.



Så tycker jag.

2010-03-29 @ 01:45:49
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: milo

Tessan, jag menade att deras kultur och familjeförhållande är mycket annorlunda än våra. Om hela familjen blev staffad kanske det avskräckte mer på de som är invandrare. De kommer dock till ett annat land.Hade vi gjort liknande handling i deras land hade vi ruttnat bort i deras fängelse. Jag menade inte att vi som är Svenskar ska stå till svars för vad familjen gör, därimot skrev jag att för oss skulle staffen höjas rejält.

2010-03-29 @ 19:29:44
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0