Jag vet att du tror att du förstår........

Jag vet att du tror att du förstår, vad du tyckte att jag sa, men jag är inte säker på att du fattade att, vad du hörde, inte var vad jag menade. Ibland blir det så invecklat när man ska förklara något och personen avbryter och säger att den förstår, förstår vad, jag har ju inte pratat klart. Dessa människor kan inte lyssna färdigt, jag tror inte de är intresserade av vad jag har att säga, eller vad någon annan har att säga. Det är så otroligt viktigt att lyssna klart och förstår man inte vad personen menar, måste man fråga så man förstår. Hur ofta hör man inte att jag tyckte du sa si eller så, vadå tyckte. Är det så svårt att lyssna och sätta sig in i vad personen verligen säger, gör man det kan man höra vad som inte sägs, har jag fel?

Jag tycker om att prata och lyssna på olika människor, för att jag är intresserad. Sedan finns det vissa människor som hela tiden ska lätta sitt hjärta i tid och otid, då tröttnar jag till slut. Jag känner att dessa människor suger ut min energi, som jag behöver till annat. Dessa människor ser oftast inte något positivt utan hittar alltid fel och elände på allt och alla. Denna katigori av människor brukar jag sortera bort efter hand. Det är inte lätt men man måste spara på sin egen energi och inte ge bort den till folk som bara kräker ut elände. Fy vad elak jag är, eller?

Kommentarer
Postat av: Annika

Håller med dig,jag har dragit mig tillbaka för några personer som sög musten ur mig...kram

2010-03-06 @ 10:16:57
Postat av: Annica Bech

Finns gott om energi tjuvar, sortera bort dem snabbt.

Som Jannice säger "Man blir som man Umgås".

Ligger mycket i det.

Kram Milo du är absolut inte elak.

2010-03-08 @ 13:49:30
Postat av: milo

Annica, Jag kan va elak om det behövs, kan du tro.

2010-03-08 @ 17:26:54
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0