Mobiltelefoner

Vart är samhället på väg när man förväntas bli nådd dygnet runt. Jag själv har mobilen i min närhet på dagtid och lägger den ifrån mig på kvällarna och kanske missar ett samtal eller ett sms. Men jag kollar den med jämna mellanrum. Jag ser ungdomar som inte kan släppa mobilen utan håller i den dagarna i ända, det är väl ingen pacemaker. En pacemaker behövs för att hjälpa hjärtat att hålla en jämn rytm och den opereras in i kroppen den går inte att hålla i handen. Jag kan tycka att det ringer i mobiler överallt, i affären, på bussen, i väntrum, på tåget, ja precis i alla lägen. Jag är inte intresserad av att höra andras samtal, jag tycker man ska respektera medresenärer med att klicka av ringningen och ha den "på" ljudlös och ringa upp senare. De senaste mobilerna är ju som en liten data, en telefon för mig ska ha funktionerna, ringa, svara och sända sms och kanske ta kort. Behöver vi allt det andra, börjar jag bli gammal och har svårt för att hänga med? Ska livet stanna om jag inte hittar min mobil? Hur många ser man inte köra bil och ringa samtidigt, jag gör det själv ibland. Det är helt oacceptabelt, hur stressade får vi bli, måste det hända något innan vi fattar vad vi håller på med. När eller var tycker du att det är fel att använda mobilen?

Kommentarer
Postat av: zara

I bland är det väldigt skönt att lägga mobilen hemma så att man inte alltid kan bli nådd. Det kan vara en stress..

Fler & fler avslutar sitt vanliga abonnemang (som vi) för att endast ha mobil. Vi tjänar på det.

Internet blir större & större och att kunna vara uppkopplad hela tiden är för många en nödvändighet. Jag tycker det är toppen att kunna kolla nätet från min Iphone. Jag har kalendern i den som även är synkad med emils. Jag kan snabbt kolla vart han befinner sig på specifikt datum osv.

Både jag & Emil sköter mycket av vårt arbete via mail, därför är det även toppen att snabbt kunna vara uppkopplad.

Tycker även de tär toppen att man kan filma, för då får jag med de spontana händelserna snabbt som händer i barnens liv som vi sedan kan lägga på en dvd skiva.

Men att sms:a & prata i mob när man kör hör inte ihop. Man ska absolut ta hänsyn till andra när man prtatar samt ha ljudlös.



Kram

2010-03-24 @ 22:38:51
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: milo

Zara jag vet att och hur du använder mobilen, du går inte och håller i den hela dagen. Du använder den vid behov och kanske när du har någon minut över. Jag tror inte du sitter på bussen och skriker ut att du var aspackad och spydde som en gris i helgen, där ligger skillnaden.

2010-03-25 @ 17:47:29
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0