Nu är det mycket...........

Just nu känns det som om jag springer runt i ett ekorrehjul, runt, runt, runt. Det har varit mycket sjukt på jobbet och jag har varit ute i verksamheten i flera dagar och mitt kontor ser ut som kriget. Räkningar ska skickas och betalas, möten ska renskrivas, beställningar och beräkningar ligger efter. Just nu börjar jag en kurs som är sex tillfälle så tiden framöver är knapp. Idag försökte jag komma ifatt på kontoret med att räkna ut vad de olika enheterna har handlat sista tiden, då tog jag en trådlös telefon och började slå siffror på den. Sedan bröt jag ut i skratt, jag tog fel skulle givetvis räkna på miniräknaren, så konstigt det kan bli. På min fritid händer det också mycket just nu, man ska dra i många trådar just nu innan allt faller på plats. Mycket att sätta sig in i när det gäller en hel förening, innan har man bara ansvarat för vissa bitar. Jag märker skillnaden nu och blir lite tveksam, kommer jag att fixa allt?

Nu börjar alla fylla år också, kalas hit och dit. Tiden springer iväg, snart är det student för lill grabben. Köpa kostym är nummer ett nu, har beställt förstoring på foto som vi ska använda när han kommer ut ur skolan. Har också fixat banderoller till tältet och hyrt stolar och bord. Fixat sockerpasta till stundentmössetårtan och nu är det snart tid för att planera vad vi ska ha att äta. Phu, fattar ni hur jag har det? Ibland är det mycket...........

Kommentarer
Postat av: Birgitta S

Jag tycker att det är för j....gt att du inte kan få ta hjälp av en pensionär när det krisar på jobbet, jag har svårt att acceptera det såvida jag inte tar jobbet från någon annan icke pensionär.

2010-03-17 @ 18:51:04
Postat av: milo

Håller med dig Birgitta, jag behöver nog dig både på jobbet och på fritiden. Går det bra att boka dig?

2010-03-17 @ 19:13:30
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Camilla

Du får snurra vidare i ditt ekorrehjul så vi andra får nått att skratta åt. Nä ärligt talat finns de inget vi andra i köket kan hjälpa dej med? Man måste inte göra allt själv.

2010-03-17 @ 21:17:31
Postat av: Birgitta S

javisst

2010-03-17 @ 21:49:53
Postat av: Birgitta S

javisst

2010-03-17 @ 22:11:02
Postat av: jenny

Jag kan inte mer än att hålla med Camilla här uppe, Morsan man behöver inte göra allting själv. De är faktiskt OKEJ att be om hjälp !

2010-03-17 @ 22:45:48
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/
Postat av: milo

För mig är det ok att be om hjälp och det gör jag när jag kan, jag lägger vissa saker redan på dig Camilla. Men det var tufft torsdag och fredag, och sedan kan jag inte lämna över det jobbet som jag gjort för den personen som är sjuk? Kurser och möten kan inte heller lämnas över.Sedan är det allt som ska fixas som inte tillhör jobbet, fixar ni det på jobbet är ni gulliga. Då blir det löneförhöjning Camilla.

2010-03-18 @ 06:52:26
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Sara Li

Om det är något jag kan hjälpa till med som underlättar för dig på jobbet, så säg bara till, Milo!!! :-)

2010-03-18 @ 08:19:04
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: milo

Sara du gör vad du kan redan, kursen idag kunde du gått på. Det handlade om arbetsmiljölagen, GÄSP. Gick igenom hela lagtexten, GÄSP. Längtar till vårt P möte på måndag då jag ska dra lite om detta, ha,ha. Ska jag lida ska ni.hi,hi.....

2010-03-18 @ 16:16:06
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Camilla

Då stänger jag apparaterna! :)

2010-03-19 @ 07:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0