Om du möter en människa utan leende,,,,,,,,,,,,

Om du möter en människa utan ett leende - ge henne ditt. Hur många sura människor finns det i vårt land, det kostar väl inget att säga hej och le. Jag träffar ca 400-450 personer dagligen,  hur många av dem tror ni säger hej eller ler? Inte många. Inte många elever hejar om inte jag gör det först, faktiskt inte många vuxna heller. Jag har slutat säga hej några dagar nu för att kolla eleverna, idag var det ca 12 st som sa hej. Några ungdomar känner jag sedan länge och höll på gå rakt på en av dem idag, tror ni ett hej kom, nej då. Sedan finns det ett gäng som skriker hej högt och tydligt varje dag. Är man inte uppfostrad att säga hej, nu blir jag rädd att mina egna ungdomar kanske gör likadant när de är på sin skola eller sitt arbete. Jag blir förtvivlad av tanken.

Vart är vi på väg när vi slutar hälsa på varandra, är vi i olika världar? Jag hoppas att jag inte upplevs som om jag inte har ett leende? I morgon ska jag le hela dagen och se om det smittar av sig, vad tror ni? Jag är trött på sura miner och folk som inte har hyfs att säga hej, eller presentera sig första gången man  kommer till ett nytt ställe. Det är väl självklart att man säger hej och  talar om vem man är, eller? Vart ska detta sluta, ge mig svar.

Kommentarer
Postat av: jenny

hahaha, då ska vi se om du har träningsvärk i käkarna i morgon då ;) PUSSS PÅ DIG

2010-03-09 @ 21:56:50
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag kan inte komma ihåg att Din aänglar varit "otevliga" och inte hälsat. Anton och jag har väl inte alltid varit de såtaste vänner ;) (men vilken kille i åk 6-7-8 gillar sin musikfröken?) Men när konflikterna ebbat ut mellan varven har han alltid varit snäll och glad.

Jenny däremot är en riktig argbigga... NOT! Glad och trevlig och nu dessutom en kollega! Tänk så det kan bli. Jag känner mig inte alls gammal...

2010-03-10 @ 19:27:26
Postat av: jenny

hahaha, förmodar att de är Therese som kommenterat här ovan ;) Vad Anton gör eller inte gör de får han stå för själv :D

Men jag kan stå för att jag hälsar o ler och traggar med allt och alla :) Ibland blir man inte av med mig , eller ? :D haha.

Gammal ? Nähä, inte alls Therese, man är så gammal man känner sig, så du är alltså fortfarande 20 ? :)

2010-03-10 @ 21:00:59
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0