Frisören, håret och frisyren.

Hur ofta behöve man uppsöka en frisör, var 6 vecka säger de flesta. Så ofta går inte jag, kanske var 12 eller 14 vecka. Ibland skulle man vilja göra en förändring och så sätter man sig i stolen och säger precis tvärt om. " Gör som vanligt" varför ändrar man sig i sista stund? Ibland skulle man vilja prova någon ny frisör och sedan lyfter man luren och ringer troget sin gamla frisör. Är verkligen vårt hår och vår frisyr så viktigt? Om vi ska till läkaren för någon akut sjukdom och husläkaren har fullt upp så oftast går vi till någon annan som har tid. Men inte när det gäller frissan, hon eller han byts inte ut i första taget. Hur gör du med frisyr och frissa? Är du modig eller?

Kommentarer
Postat av: Therése

Jag går till frissan en gång om året ungefär. Senaste åren har jag varit gansk akonservativ, men längre tillbaka har jag vågat friskt. Färgerna har skiftat från helblekt, via aprikost, ilrrött, mahogny, brunt oh svart. Jag har haft jättelångt hår, Marie Fredriksson-kort och allt däremellan. Funderar på att göra nåt radikalt nästa gång...

2010-05-08 @ 18:02:09
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Birgitta S

som du vet är det samma frisyr hela tiden, lättskött, däremot alternerar jag mellan olika frissor.

2010-05-09 @ 15:23:13
Postat av: Annika

Hej Milo,ja inte är jag rädd för att färga o klippa mig .Det har varit många olika färger på håret även frisyrer.Men nu är jag så bekväm så det blir det korta håret lätt skött men brukar färga det nästan varje månad ,klipper mig ca varannan månad...kram

2010-05-09 @ 19:56:01
Postat av: milo

Ja vi är olika med vårt hår, alla vill nog vara bekväma och slippa stå framför speglen med fön och andra hårgrejor....

2010-05-10 @ 18:03:22
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0