Historia 2010-05-12

Jag gick efter gatan när jag blev tilltalad av en väldigt
smutsig, skabbig, hemlös kvinna som tiggde pengar till mat.
Jag öppnade börsen och tog ut hundra kronor och frågade:
-Om du får denna peng, kommer du då att använda den till vin i stället för mat?
- Nej, jag har slutat dricka för flera år sedan, svarade kvinnan.
-Kommer du att använda den till shopping i stället för mat?
-Nej, jag vill inte använda min tid till shopping. All min tid går till att försöka hålla mig vid liv, svarade kvinnan.
-Kommer du att använda den för att gå till en hårfrisör i stället för mat? Frågade jag
- Är du inte klok, jag har inte varit hos frissan på 10 år, svarade kvinnan.
-Ok, sade jag. Du får inte pengarna, jag vill att du istället följer med mig och min man ut på middag i kväll.
Den hemlösa kvinnan svarade chockad:
-Tror du inte att din man bli arg om jag gör det? Jag vet att jag är smutsig och luktar förmodligen ganska illa.
Då svarade jag:
-Det är helt ok, det är viktigt för honom att se hur en kvinna ser ut när hon slutat med shopping, frisyrer och vin.

Kommentarer
Postat av: Camilla

haha

2010-05-12 @ 16:31:28
Postat av: Jenny

Reeeeeedigt daaaaaulig morsan !

2010-05-12 @ 17:22:22
Postat av: milo

Jag tycker den har en poäng.........

2010-05-12 @ 21:33:57
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Therése

Klockren!

2010-05-13 @ 07:45:57
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Annika

Ha ha super rolig den ska jag visa för Anders.kram

2010-05-13 @ 15:29:42
Postat av: Sara Li

Hihihi!!!

2010-05-14 @ 10:05:55
URL: http://sarali76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0