Behöver alla ungdomar pacemakers?

Hallå vart är vi på väg, kan ungdomarna inte gå ett steg utan sin I phone (vet inte hur skiten stavas). Det måste vara lika viktigt som en pacemaker, livet stannar om inte mobilen är med. Hjälp jag dör om jag inte hittar min mobil, ingen kan få tag på mig, hjälp. Denna mening hörde jag  härom dagen, vadå, dö? Är det en mobil eller en pacemaker för att överleva. Måste vi kunna bli nådda precis överallt alla dygnets timmar? Mina ungdomar här hemma har nog fel på balanssinnet, har de inte mobilen i handen kan de inte gå någonstans. Jag och min man hade ett samtal med båda ungdomarna vid middagsbordet i kväll om mobilernas funktioner. Jag vet inte något som de inte kunde plocka fram på sina mobiler. 63 st Ikoner, alltså 63 st olika funktioner, vad är det som har blivit så fel. En mobiltelefon ska man kunna ringa, svara och sända viktiga sms, allt annat är tidsfördriv eller lek. Ja vet att många kommer att förklara för mig nu efter detta, vilket liv man kan ha med en sådan datatelefon, och att jag är pinsam. Då ska jag svara att jag har ett liv som inte styrs av sms och plong plong. Hur kan det plinga i en mobil 18 gånger på 2 minuter? Hallå ....... När jag sa att lägg undan mobilen innan jag slänger den i golvet fick jag till svar - bara för att du inta har några kompisar behöver du inte vara avundsjuk.


-Hallå det är inte avundsjuka utan irritation. Jag har visst kompisar, arbetskollegor, vänner, släktingar, ja listan kan göras lång. Men jag lovar, att jag skulle vara rätt så ensam om jag skickade ett sådant här sms.
- Hej, vad gör du? SVAR  -Inget, vad gör du?SVAR -Inget, ska vi göra något? SVAR - vad då? SVAR - Vet inte bara göra något? SVAR -Okey. SVAR -Hos dig eller hos mig? SVAR -Kvittar mig. SVAR - kom du hit då. SVAR -kommer när jag käkat?SVAR-vad ska du käka? Så här kan det hålla på i en bra stund.

Inte undra på att det plingar i mobilen hela tiden, varför inte ringa istället? Ge mig ett ärligt svar...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0