Höstmörker

Vad mörkt och kusligt det har blivit nu, har det inte gått fort? Jag tappar sakta men säkert orken och lusten, kanske en liten släng av deppighet. Jag är trött på kvällen och orkar inte med stora projekt, bara måsten. Tända brasa i spisen gör mig glad och varm och lugn, vad händer efter en stund? Jo värmen gör så att man halkar ner i soffan och hamnar på ryggen och sen kan ni räkna ut resten. Snark, snark. För att överleva kvällarna finns det ju stearinljus i alla former och lukter. Ljus är mitt liv nu på hösten, jag skulle gått i ide om inte ljus hade funnits. Det luktar olika lukter olika dagar, gött. Visst har tända ljus i stakar eller lyktor en lugnande inverkan? Jag tänder lampor i alla rum fast jag inte är där, mannen kommer efter och släcker. Hur gör ni för att överleva höstmörkret?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan,

Jag gör som du, tänder manga ljus, sätter fyr i spisen och inta ryggläge=snark.

Det var ganska roligt när jag kom till Frankrike för en herrans massa ar sedan. Värmeljus tande man da bara här i kyrkan och hemma vid begravningar. Det blev lite konstigt, men nu har fransmännen även insett det mysiga med ljus.För att komma over eventuella deppigheter sa har jag tyvärr inget recept. Man far försöka släpa sig runt mellan November och Mars. För min egen del har jag det svarast i Januari-Februari.I Mars börjar varen komma lite till oss, och sen gar det en runda igen.

2010-11-07 @ 17:48:43
Postat av: Therése

Jag kör samma stuk som Du Milo. Eldar både brasa och ljus i högavis. Veden som vi naivt trodde skulle räcka över vintern lär knappt räcla till jul :P



Sen är det aldrig fel att gotta sig lite med en bit choklad i ljusskenet... Dö höjer man dessutom blodsockret lite och får kanske ork att göra åt litet här hemma innan soffans dragkraft blir för stark ;)

2010-11-08 @ 15:38:38
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: milo

Tessan det finns inte så stora ckokladkakor........

2010-11-08 @ 18:00:52
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Therése

Kanske inte Milo... men tänk KVANTITÈT!!!

2010-11-09 @ 18:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0