Kärlek till Mor från Dotter

Jag säger inte det tillräckligt ofta, jag glömmer bort att uttrycka min lycka för att jag fick bli din. De är inte ofta du hör hur mycket du betyder för mig och hur underbar du är på alla sätt och vis. Här sammanfattar jag allt med tre vackra ord som beskriver min känsla, JAG ÄLSKAR DIG MIN MAMMA !

Jag är otroligt tacksam för allt du gjort och allt du kommer göra för mig.
Jag är stolt över allt du gör , jag är avensjuk på din starka karaktär.

Du är den bästa mamman som finns, När dem frågar mig vem som känner mig bäst, svarar jag alltid dig.
Det är dig jag kommer till o berättar mina minnen, det är dig jag kommer till och bekänner mina synder, det är dig jag kommer till o behöver tröst.
Varenda gång står du där med öppna armar och tar emot mig, tyvärr tycker du inte alltid lika mkt synd om mig som jag anser att du borde göra.. men då får jag höra ett par sanningens ord och dem är alltid lika kärleksfulla och enbart för att skydda mig...
Du är och har alltid varit mer än en mamma för mig, du är min bästa vän, du är den person jag beundrar mest, du är min idol, du är min stöttepelare i livet, du är en klippa att luta sig mot och du är den som förlåter mig och älskar mig trots mina fel o brister.

MAMMA , ÄLSKADE MAMMA ! Du var där när jag tog mina första små stapplande steg, de är säkert svårt att föreställa sig att jag en gång varit liten, hjälplös och helt beroende av någon annan. Någon annan det var dig Mamma.
Du lärde mig alla viktiga grejor om världen och var jag hör hemma i den. Du delade med dig av allt som gör dig så speciell - vänlighet, överseende, ärlighet, uthållighet, eftertänksamhet och ditt perfekta tålamod.
Tack för att du alltid fick mig att känna mig så varm, trygg och älskad. För att du gav mig allt jag behövde så jag kunde växa upp och nå mina mål. Tack för all skjuts, all härlig hemlagad mat och för att du alltid fyllde min matsäck med så mycket kärlek och näring, dag efter dag, år efter år.
Tack för att du inte bara tagit hand om mig, utan alla mina vänner och dess problem.
Med dina starka, ömma händer och lugna, kloka ord och massor av kärleksfulla kramar lagade du söndriga leksaker och trasiga hjärtan gång på gång. Tack för att du fick mig att inse mitt eget värde och sträcka på ryggen. Tack för att du lärt mig att jag kan lyckas med allt jag vill om jag bara tror på mig själv lika mycket som du tror på mig. Du har gett mig självförtroende att möta all världens utmaningar med ett leende på läpparna.

Men mamma, allt har inte varit en dans på rosor, de ska gudarna veta.
Visst bråkade vi så fjädrarna rök ibland, men om jag tänker efter så inser jag att de är jag som borde säga förlåt. som du kanske minns var inte alltid min glädjekälla eller mina solstrålar dem bästa. Förlåt för att jag gjort dig ledsen och orolig ibland och för alla sömnlösa nätter. Förlåt för allt bus jag ställt till med och för att envist hela tiden försökt få allt på mitt vis. Jag är ledsen för att jag inte gett dig mer tid för dig själv, bara några ögonblick att tänka och drömma.
Nu inser jag vilken oerhörd uppoffring du gjorde för mig, jag förstår att jag ibland varit en belastning.
Allvarligt talat så skulle jag vara helt vilse utan dig, mamma. jag bara önskar att jag hade mer än ett liv för att betala tillbaka på den oändliga skuld jag har till dig. Du har visat mig en värld full av underverk och kärlek, du har visat mig vägen till ett rikt och meningsfullt liv och du har gjort mig lyckligare än du nånsin kan föreställa dig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskade unge! Jag blir rent generad och förtjänar inte allt det vackra du skrivit. Jag har inte gjort något särskilt, bara älskat Er och det låter ju hemst (har älskat er) Jag älskar Er naturligtvis fortfarande. Du är också min hjärtevän och jag talar om det mesta för dej (något lite är bara mitt o Lars)Hade jag inte känt dej så väl, hade jag nog trott att du ville låna pengar!!! Men nu ska vi snart ut och resa och det ska bli så roligt. Älskar dej Mamma

2010-11-08 @ 22:52:30
Postat av: JENNY

Ett mindre missförstånd,

Men det är Jag (Jenny) som skrivit detta till min Mamma på hennes blogg !

2010-11-09 @ 18:12:56
Postat av: milo

Ha,ha vad detta blev kul. Mamma detta kunde varit skrivit av mig ( det mesta stämmer på vår relation)men det är Jenny som har kapat min blogg. Mamma du kan sluta bli generad men du är förtjänt av detta brev det vill jag lova. Jenny och jag kan nog inte jämföras det vet jag. Jag var en riktig vilde som gjorde allt jag inte fick av er föräldrar och lagar och regler gällde inte mig, ha,ha vad du måste varit orolig lilla mamma. Kram till er båda....

2010-11-09 @ 21:26:47
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Annika

Hjälp så fint, jag blir verkligen berörd av det..Hoppas att Zara känner detsamma för mig..kram

2010-11-12 @ 19:32:29
Postat av: zara

Men mamma (Annika) det ver du att jag gör!

2010-11-12 @ 21:50:00
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: milo

Zara och Annika, jag tror att många passar in på denna beskrivning. Jag vet vad Zara känner för dig, det behöver du aldrig fundera på. Hon är en stor del Annika och därför är hon den fina Zara som hon är. kram

2010-11-13 @ 08:45:45
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0