Nu kan man inte blunda längre..............

Nu kan man inte blunda längre. Julen är snart här, det är den första advent i morgon. I kväll ska vi ha adventsfest med grannarna, korvgrillning och glögg. På tal om glögg, det hör ju julen till och det ska man dricka för det är tradition. Det finns ju många olika smaker men man tar oftast blossas traditionella, eller? Är du våglig och provar ny sorter. Jag är lite feg när det gäller glögg, jag har provat ett par sorter och sedan blir det blossa igen. Några sorter jag testat som duger är, mandarin, vanilj och äppleglögg. Såg i tidningen om en glögg som hette Lucia och skulle smaka choklad. Tror jag ska testa den i år. Har du testat någon annorlunda glögg som du tyckte om?

Kommentarer
Postat av: Heidi

Vi testade Blossas saffransglögg igår, helt ok.. Men vanlig glögg är nog godast :)

2010-11-28 @ 11:40:30
Postat av: milo

Såg i vår affär att de hade blossa Lingonglögg...det är kanske något.

2010-11-29 @ 19:03:02
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Majsan

En god glögg är Sövde Musteriets äppleglögg....nu vet jag inte om den går att handla i Kristianstadtrakten med omnejd.

Kram/Majsan

2010-12-02 @ 11:02:07
Postat av: bror

koka egen din latmask

hel kanel,hel,ingefära,citron,apelsin,kryddnejlika

hel kardemumma socker rödvin koka i 10 min låt stå kalt i ett dygn sila och tillsätt socker,mörk rom får inte koka när du kommit så långt ringer du mig så kommer jag och dricker upp de.

2010-12-20 @ 19:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0