Supa och stå, det kostar på.............

Supa och stå, det kostar på, men supa och falla, det kan alla. Nej  jag har inte blivit poet men det rimmade bra på mitt inlägg. Sprit, vin och öl ja alla de sorter som går att dricka, listan kan göras lång. Är det ett måste att drycka alkohol så fort det ska hända något? Nu tar jag ungdomar som exempel, givetvis inte alla men de flesta, spela kort= dricka öl, titta på film=dricka cider, grilla och snacka skit= dricka grogg, ut och dansa= dricka allt som går att få tag på. Varför ska det drickas så mycket, jag dricker själv när det är fest, oftast måttligt, men finns det inte stor risk att ungdomarna blir beroende och inte kan träffas utan alkohol. Vad är det som gör att när det sedan är ungdomsfest så ska det supas som FAN, helst ska man spy och sedan däcka då är festen okey. Jag börjar se ett mönster, kanske har det med åldern att göra. Vi blir klokare med åren, jag festade också mycket i min ungdom men inte på samma vis. Vi kunde spela spel och umgås utan att vara berusade, vi kunde aktivera oss utan sprit och vi hade skitkul. Jag ser att ungdomarna också har skitkul fram till klockan 22.00 sen är de som drägg. Jag skulle inte vilja vara ung idag, tyvärr. Skål............

Kommentarer
Postat av: Sara Li

Gjorde jag ju inte alls det... läs en gång till o du stressade resfebriga kvinna! :-D

2010-11-14 @ 09:53:58
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: milo

Okey 1 - 0 till dig, jag såg det nu......Grattis till segern i går med körslaget.

2010-11-14 @ 10:13:54
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Sara Li

Tack tack Milo! :-) Kan ju inte vara lätt att ta sig igenom mina romaner alltid... :-D

2010-11-14 @ 21:40:20
URL: http://sarali76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0