Kristianstabladet idag..........

Jag läste precis en artikel om en 17 årig kille som är misstänkt för flera grova våldsbrott och är nu åtalad och rättegången är påbörjad. Lite fakta kommer här, han har misshandlat en 15 årig kille vid två tillfällen, och hotat att slå ihjäl honom om han polisanmäler detta. Vid två tillfällen har han burit kniv, vid ett tillfälle sökte han upp en kille i hemmet och slog och hotade honom. Vid ett tillfälle sprang han efter några unga killar med kniven i högsta hugg, en kille blev knivskuren i handen. Samma kväll ska han ha slagit två tjejer, hallå räcker inte detta? Ska vi hitta en ung till, svårt misshandlad på Näsby fält, eller hur långt ska han få gå, måste han döda någon innan han själv får vård eller hjälp. Vad är det för ett samhälle som inte hjälper grabben? Han är ju skadad, något är ju fel, jävligt fel. Hur kan han få gå lös i vårt samhälle och sätta sådan skräck. Hur många har han skadat för livet genom dessa handlingar? Fan vad jag blir rädd, jag brukar inte svära i mina inlägg, men nu är jag skit rädd. Kan vilka galningar som helst gå lösa? Vad anser ni om detta? Svara så blir jag kanske lite lugnare.........

Kommentarer
Postat av: <

2010-10-14 @ 17:07:01
Postat av: Therése

Jag håller med Dig Milo. Ungdomar idag får bete sig hur fan som helst utan att det händer nåt (så känns det i alla fall) och de har verkligen ingen verklighetsuppfattning. de förstår inte vad det blir för följder av deras beteende.



Jag bävar för den dag Bella är i en åldern. Först och främst för att jag är orolig för hennes skull såklat. men även för att OM det skulle hända henne nåt, så har jag en sambo som skulle se rött och bokstavligen slå ihjäl de som skadat Bella.



Ibland undrar man vad som gått snett.

2010-10-14 @ 17:13:12
URL: http://theresian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0