Vi reagerar olika.......

Ja, som tur är reagerar vi inte likadant i olika situationer. Ämnet som jag vill ta upp idag är hur olika vi reagerar när vi blir arga. Några slår i sönder saker, några går ut och går, några skriker, ja sätten är många. Nu ska jag lämna ut mig själv, så här reagerar jag när jag blir arg. Jag går in i en spiral, först blir jag arg, sedan skitförbannad och till sist fullständigt galen. Blir ni förvånade nu? När jag är i argstadiet så syns det tydligt på mitt kroppsspråk att jag är arg. Stel i kroppen och använder ibland händerna för att göra av med lite adrenalin, kan höja rösten också. Sedan går jag in i skitförbannadstadiet och då kommer de höga tonerna fram, och här har jag svårt att lyssna på vad någon annan försöker säga. Det är här jag skulle avbryta och gå ut och gå en runda och rensa hjärnan, men nej då. Tid för nästa fas, fullständigt galenfasen kommer också fram. Nu känner jag mig nästan alltid missförstådd och kan inte få fram vad jag behöver säga, här kan jag få en klump i halsen och sedan kommer tårarna. Här går jag undan och adrenalinet lägger sig och jag kan tänka klart efter en stund. Nu är det tid för att lugna ner sig och vara normal, ta en ny diskussion och reda ut problemet. Nu ska jag säga att det är inte ofta jag blir arg, jag brukar fixa problemen i fas ett. Vad skönt det var att skriva ner sitt beteende, är det normalt, eller?

Hur gör ni andra när ni blir riktigt arga?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag tror vi går igenom alla dessa nivåer allihopa,mer eller mindre.Kanske skulle skriva ofta,då o då eller sällan.Jag själv gör som du men i ungdomens tid var det "gud nåde det som stod ivägen". Gick man på folk var det med den man var förbannad på,de har hänt en gång på äldre dar med.

Kram

2010-10-03 @ 16:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0