Om jag vann tre miljoner!

Ja om jag vann tre miljoner, vad gör jag då, visst har man drömmar. Pengar är bra och ha, men det är inte allt. Hälsa, jobb och familjen går inte att värdera i pengar. Men skulle jag nu fantisera om tre miljoner så blir det så här. Barnen skulle få några hundra tusen, mina föräldrar likaså, och mina syskon skulle få lite hjälp. Stor renovering på huset och nya möbler hade inte varit fel. En härlig resa för hela familjen till något exotiskt land. Lasse skulle få sin drömbåt och jag skulle köpa mig en husvagn och ny bil ( en Ford KUGA). Blir det nu några pengar över så går jag till banken och ber om hjälp att placera dem så att man kan leva utan oro för det ekonomiska. Jaha nu är jag tillbaka till verkligheten igen, lönen blir insatt på kontot och tillgängliga på måndag.

Vad skulle du göra om du fantiserade ut, om tre miljoner? Kommentera så jag kan se vad ni skulle göra.

Kommentarer
Postat av: Ther

Jag skulle betalat mina föräldrars huslån, sålt deras hus (som är alldeles för stort för dem) och fixat en fin marklägenhet med mindre trädgård åt dem). Min bror skulle fått en insatslägenhet så han får billigare hyra, Bella skulle fått ett fett sparkonto med jätteränta (inga studielån i framtiden här inte), Peter skulle få åka på "MX Heaven" (skitfräckt motocrossläger i USA, jag skulle åkt och hälsat på min gamla AU-pairfamilj i Kalifornien, huset skulle renoveras färdigt snabbare än kvickt och jag skulel köpa massa skor och kläder!

Sen är nog pengarna slut :)

2010-09-26 @ 09:50:18
Postat av: Veronica

Jag skulle betalt av våra lån, köpt en ny Saab 9-5 också hade familjen fått sin beskärda del :) pengar är inte allt, men jag vågar nog säga att det hade underlättat att ha lite mer av den varan!

2010-10-02 @ 19:30:40
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0