Sms lån!

Smslån trodde jag användes mest av ungdommar som behövde snabba pengar, men nej då! Smslån är den nya kvinnofällan, de är enkla och snabba att få, men konsekvensen kan bli katastrofal. 2006 intruducerades det första smslånet i Sverige, det ställdes inga krav på säkerhet, om man hade tidigare betalningsanmärkningar och det ställdes inga frågor hur det skulle betalas tillbaka. Efter tre månader hade konofogden sin första indrivning av obetalda smslån. 2007 var det 25000 som fick betalningsanmärkningar av obetalda smslån. 2009 var det 50000 som kronofogden jagade. Idag är andelen kvinnor upp i medelåldern och äldre i majoritet. Jag tycker att smslånen riktar sig bara till de som redan har en krasslig ekonomisk situation, kanske har jag fel. Det finns ett krav för smslån och det är att du är 18 år, sen kommer smällen. Om du kollar räntan och alla avgifet blir det ett dyrt lån, man måste läsa allt finstilt så man är klar med kostnaderna innan. Mitt råd till smslån är " köp inget om du måste låna till det" avvakta och försök spara eller låna av familj/vänner och skriv ett papper på pengarna och avbetalningsplanen. Man lärde sig lite av tidningen spara och slösa, eller?

Kommentarer
Postat av: Zara

Är du orolig att vi ska ta sms lån nu när djävulen tagit över vårt hus?

Du behöver inte oroa dig,det är det sista jag skulle göra!!

;)

2010-09-29 @ 22:53:43
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej, nej jag läste en artikel kvällen innan, du får inte känna så. Kul att ni har en gäst till i huset, vilket rum ska han eller hon flytta in i?

2010-09-30 @ 06:59:46
Postat av: Annika

Nej fy sjutton ,dom lånen är livs farliga...kram

2010-09-30 @ 20:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0