Svenskens favoritmat............

Om svenskarna själv får välja blir det kyckling till middag. Det visar en undersökning som matföretaget Knorr har gjort. Som nummer ett på listan av favoriträtter till vardagsmat hamnar kycklingfile, följt av spagetti och köttfärssås, på tredje plats kommer korv. Undersökningen visar också att sex av tio tillfrågade anser att, sallad är typisk tjejmat. Jag är inte förvånad att kyckling ligger i topp, det går snabbt att göra och det finns tusen och åter tusen goda recept. Jag älskar kycklingfile. Jag som ser att mattrenden håller på att förändras blir ju glad att inte kebab och pizza var tio i topp. Då finns det ännu hopp för vanlig sund husmanskost. Ät och må bra vi hörs.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Kyckling är en favorit hos oss ! Man kan ha det till typ allt och göra det mesta med det. Inte så svårt som kött heller tycker jag, det blir typ alltid gott.

Jag ska ta bilder i veckan jag lovar :) Har inte haft en tanke på det, roligt att ha för egen del !

Det blev familjemys istället för ikea, det funkade det också. Kramar !

2010-09-19 @ 20:37:00
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0