Varför är jag en slampa medan.............

Detta inlägg handlar om Ulrika Jonsson 42 år som är upprörd över att hon är mer känd för sitt kärleksliv än för sin TV karriär. Ulrika är mamma till fyra barn med olika pappor, och många kända män får barn med många olika mammor och då behandlas de som älskvärda, skriver Ulrika i Daily Mail. Hon tycker att hon förtalas med dåligt rykte, typ slampa. Hon kan inte förstå varför kvinnor och män behandlas så här olika för samma situation. Ulrika har alltid velat leva i en kärnfamilj men ödet har velat annorlunda. Ulrika tycker att hon blir utdömd och uthängd med jämna mellanrum i media om brott mot familjen. Hon vill göra jämförelsen med Rod Stewart som är far till sju barn med fem olika kvinnor, han blir inte klandrad. Likaså är det med Clint Eastwodd som får beröm för att vara kvinnokarl med stor sexaptit. Män som haft många kvinnor betraktas som hingstar medan en kvinna som haft flera män betraktas som fnask, hora eller slampa. Varför är det så här?

Kommentarer
Postat av: Therése

Jag skulle betalat mina föräldrars huslån, sålt deras hus (som är alldeles för stort för dem) och fixat en fin marklägenhet med mindre trädgård åt dem). Min bror skulle fått en insatslägenhet så han får billigare hyra, Bella skulle fått ett fett sparkonto med jätteränta (inga studielån i framtiden här inte), Peter skulle få åka på "MX Heaven" (skitfräckt motocrossläger i USA, jag skulle åkt och hälsat på min gamla AU-pairfamilj i Kalifornien, huset skulle renoveras färdigt snabbare än kvickt och jag skulel köpa massa skor och kläder!

Sen är nog pengarna slut :)

2010-09-26 @ 09:49:17
Postat av: Therése

Hmmm... av någon anledning kom min kommentar efter fel blogginlägg...

2010-09-26 @ 09:50:02
Postat av: Therése

Med risk för att stick ut hakan... kan det bero lite på vilken typ av person man är?

Bara det att han jämför sig själv med Rod Stewart och Clint Eastwood säger en hel del... Dessa världsnamn är ju faktiskt en av vår tids största sångartister samt en av vår tids största skådespelare. Vad är Ulrika? En av vår tids största mediahoror? (Ursäkta min rättframhet). Ok, det ska väl egentligen inte spela någon roll vad man har för yrka, samma beteende skall bedömas lika ändå, men ärligt talat, folk retar sig mer på henne och hennes liv och leverna. Hon gör vad hon kan för att synas i media, men vad KAN hon egentligen? Är det någon som kommer ihåg vad hon blev känd för från början?

Jag skiter fullständigt i Ulrika och hennes barnafäder, men jag förstår att hon blir mer påhoppad eftersom hon hela tiden ska gråta ut och beklaga sig i tidningar och tv... hon söker ju själv uppmärksamhet för "ingenting". det gör inte de båda herrar som hon jämför sig med.

2010-09-26 @ 09:55:09
URL: http://theresian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0