Cybervärlden...........

All denna teknik med data i mobilen gör att vi kan nås och hitta fakta var vi än befinner oss. Vi kan sitta och göra tvåan på toan och chatta med en polare. Vi kan sitta på bussen och bestämma träff med någon. Vi kan få tag i det mesta genom telefonen. Datan i hemmet är ett måste, ja rent av mer än en data måste man ha. Detta är en teknisk utveckling som jag har svårt att följa med i. Jag är rädd för att vi skapar ett A och ett B lag och att det i slutändan skapar ett utanförskap för många. Jag är född på 60 talet och är något med i datorvärlden, men det finns de som är äldre och helt utanför. Det märks på arbetsplatsen, det märks på kalas och det märks i det sociala nätverket, vilka som är utanför, då man pratar om facebook och andra stora samlingsplatser på internet. Var ska det sluta? Är det normalt att en 7 åring ska springa runt med senaste mobilen där han eller hon kan surfa fritt. Har föräldrarna koll på barnens surf på nätet? Min mossa är snart 70 år och är inne på facebook och pratar med barnbarnen och kollar vad som händer i bekantskapskretsen. Jag erkänner själv att det är lätt att fastna framför datan, jag ska bara kolla mailen och så spela ett spel och så gär det någon timme. Detta är inte bra, jag tror att vi blir lite osociala och lite rubbade i att umgås. Vi ska kanske träffas på nätet när vi har släktträff nästa gång. Eller varför inte fira sin födelsedag i cybervärlden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0