Hm semester drömmar.........

Solen behöver bara skina en halv dag så börjar man räkna dagarna till semestern. Vi svenskar har i genomsnitt 33 semesterdagar per år, och dessutom 10 röda högtidsdagar som i vissa fall inträffar på våra arbetsdagar. Varför kan inte semestern delas upp på två semesterperioder, varför ska det mesta plockas ut på sommaren. Troligtvis för att vi vill ha sol och varmt. Men kan vi ha semester utan att ha ångest för att hinna med så mycket som möjligt. Kan vi hämta andan under dessa intensiva semesterveckor? Vi är inte så bra på att vila i vardagen. Våra rutiner är viktigare att utföra än att hitta tid för att bara vara. En del människor som inte hinner med i vardagen sparar på projekt till semestern, jag blir trött av ordet projekt. Jag vill inte ha något projekt hängandes över mig på min semester, då vill jag bara vara, utan en massa måsten. Vem mer än jag längtar till semestern?

Kommentarer
Postat av: Lars

Håller med jag tycker också att systemet vi har nu är lite märkligt.

2011-04-18 @ 13:15:32
URL: http://hotell-stenungsund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0