Den enkla vägen................

Tänk om människor vågade följa sitt eget hjärta, istället för att lyssna på andras åsikter. Genom att lyssna ordentligt inåt och ta reda på vad man själv vill blir man stark och oberoende. Om man vågar följa sin egen dröm är det lätt att känna sig tillfreds och lycklig. Är man nöjd med sitt beslut och sitt liv blir det lättare att acceptera andras sätt att leva. Det är enklare att vara glad och positiv när man har hittat sin egen roll i livet, då lever man efter sina egna drömmar. Visst är det lätt att skriva dessa ord som är svåra att leva efter ibland, men en dag tar man ett eget val och går sin egen väg. Man slutar bry sig om vad andra tycker och tänker, man sorterar bort mindre viktiga saker och sedan mindre viktiga personer. Jag gör som jag vill och känner för, det mår jag bra av. Visst offrar jag mig ibland och gör saker som jag inte vill för andras skull, men det är ändå jag som väljer att göra det, ingen annan. Förr skulle man passa in i olika fack, man skulle vara omtyckt av alla, det funkar inte så. Man skulle respekteras, synas och vara som alla andra, tycka och känna som alla andra. Denna tiden är över och som sagt var idag passar jag inte i något fack, jag får ligga på en stor bred hylla så att mitt liv får plats, det ryms inte i ett fack mer...............................................

Kommentarer
Postat av: Birgitta S

helt rätt Milo, då först får man ett eget liv

2011-08-09 @ 10:12:26
Postat av: Anonym

helt rätt Milo, då först får man ett eget liv

2011-08-09 @ 10:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0