Nu ska jag börja pruta..............

Varför är det tabu att pruta i Sverige? Tabu och tabu det finns människor som gör det och lyckas. När vi är på semester i utlandet drar vi oss inte för att pruta, varför gör vi inte det här hemma? Stod bakom en på elgiganten som frågade vad en sak kostade. Han fick ett svar, och sa -Och vad ska jag betala? Jag fattade inte i början sedan förstod jag att han påbörjat en prutning. Kunden sa att det priset betalar jag inte och går du inte ned i pris så ska jag ha ett strykjärn med i köpet. Jag kände olust och gick och kollade på lite grejor i en hylla en bit bort................
Kunden gick därifrån med ett strykjärn..................Jag har diskuterat prutning med vänner och en del försöker och har lyckats och en del skulle inte våga. Min man vågar och jag skäms och går ifrån honom och låtsas att jag inte känner honom. Har tänkt många gånger att jag ska pruta, det stannar på att jag tänker. Jag vågar inte, tycker det är pinsamt, vad tycker du, har du prutat och lyckats?

Kommentarer
Postat av: Sara Li

Lite "osvenskt" att göra det i Sverige men så fort vi kommer utomlands vågar vi... Man kanske skulle prova att göra det hemma också? Men jag skulle nog tycka det var pinsamt precis som du. Fast det är nog en vanesak!

2011-08-02 @ 21:47:30
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Birgitta S

ja jag har prutat men bara när det varit större saker, bil, dator och tv. Det är nog inte lönt att pruta på t.ex kappAhl.Har även prutat när jag köpt blommor till bordsdekorationer, köper man 100 rosor bör man få ett annat pris.

2011-08-02 @ 21:55:39
Postat av: milo

Jag ska prova på större saker, tror inte heller det lyckas på Kapp Ahl eller Maxi.......hi,hi

2011-08-03 @ 10:57:59
URL: http://milo.gottfridsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hade tyckt de vore en rolig syn att hitta nån som prutade i skanningkassan på Maxi, hahha.

2011-08-04 @ 09:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0