Mode och rea, hm.

Nu e det rea i alla affärer, och jag bojkottar den för jag tror att vi blir lurade ändå på nersatta varor. För något år sedan såg jag en tunika på rean som jag köpt året innan och den var inte billigare än när jag köpte den. Men visst kan man hitta fynd om man orkar trängas och köa, det betalar jag för att slippa. Jag följer inte modet utan köper kläder som jag tycker om, jag bryr mig inte om rysch, volanger och spetsar i alla olika nyanser. Jag är nog en trist grå-svart kläd köpare, lite för feg för mycket färg och form. Kanske lite trist men det händer ibland att jag går in i en affär o bestämmer mig för att köpa en tröja, och den får inte vara svart. Då kan jag komma ut med en lila, blå sedan tar det stopp. Jag tillhör tyvärr begravningsmodet................Men det kvittar väl vad man har på sig bara man trivs, nej det stämmer inte. Jag avskyr människor som springer runt i taskiga jogging byxor i tid o otid. Man kan väl orka byta till ett par byxor om man ska ut o handla. När jag ser dessa människor på stan tänker jag " hoppas de ska köpa ett par snygga jeans".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0