Spara, spara och kasta.

Jag är otrolig på att spara mat och kakrecept som tar en massa plats. Jag klipper ut och ska sätta in i pärmarna, men det dröjer ibland år innan jag får tummarna loss. Idag fick jag nog, tog bilen körde in till Bokia o köpte receptpärmar och nu har jag lagt många timmar på att gå igenom recept. Var receptet bra? Vill jag baka/laga detta igen? Nu har jag kastat två stora papperskassar med recept jag aldrig andvänder. Vad lite det blir över i pärmarna. När man bakar brukar man ju oftast köra det gamla vanliga som man vet att folk tycker om. Men jag kan slå vad om att inom de närmsta dagarna kommer någon att ringa o fråga efter något recept som är kastat, så är det alltid...............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0