I brist på skäl ...................

I brist på skäl brukar man använda undanflykter. Ett gamalt ordspråk som hänger med i vår stressade tid. Jag har svårt att tolerera människor som inte står för vad de säger eller lovar, och sedan komma med undanflyter som inte stämmer med verkligheten. Kankse blir det si eller så och då måste det bli så här, jaha, men om nu inte jorden går under? Skälen ska vara rimliga och man måste ändå stå för vad man lovar, trots att det kan uppstå andra problem runt omkring. När man gjort ett försök och det inte funkar, då respekterar jag att man får ge upp. Det är helt okey, men använd inte undanflykter som kanske kan eller kommer att hända, innan saker och ting har hänt. Den senaste månaden har jag stött på ett flertal personer som passar in i denna undanflytskategorin, det måste vara svårt för denna kategori som inte kan fixa saker om det inte gynnar dem själva. Jag och jag och jag vill och vill och vill. Nej jag har svårt att hålla truten just nu, nästa stackare som kommer och ger mig någon dålig ursäkt, får antagligen allt. Så låt mig få ro, sluta med era undanflykter, eller så är det en viss ålder där man inte tar hänsyn till vad som är bestämt om det kommer upp något roligare så hoppar jag på det istället. Usch vad tråkig jag är, nästa inlägg ska bli roligare.....................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0