Svenssonliver - så vill vi ha det...........

En svensk undersökning om vad vi svenskar värdesätter när det gäller vårt arbete. Vi vill jobba mindre och få tid för hemma-aktiviteter som trädgårdspyssel, matlagning och umgänge med familjen och nära vänner. Vi pratar inet i lika hög utstäckning om drömjobb utan vill hitta ett jobb som passar en själv och ens förutsättningar. Lugn och balans hellre än indiviualism, pengar och toppkarriär.

Jag som trodde att det var en liten del som var intresserade av trädgård, och jag som tycks se att folk lagar mindre mat i veckorna, vad fel man kan ha. Jag trodde också att man umgicks mer över nätet än i verkligheten. Ja då finns det kanske hopp om vårt samhälle ändå, jag som trodde det bara gick utför. Dröm jobb vad är det? Det måste vara ett brett område som innefattar extrem hög lön och mycket glamor och mycket långt från min verklighet. Jag har ett drömjobb och det är inte så välbetalt eller glamoröst... Håll i er nu...... Drömjobbet för mig är att ta bakterieprover och labba fram ett resultat, ja just det,  en dröm. Jag sökte faktiskt till Umeå Universitet för 6 år sedan som labbtekniker men det blev bara en dröm. Varför, jo barnen gick i skolan och mannen jobbade borta i veckorna så jag kände inte för att lämna skeppet mitt i veckorna för studier i tre år. Så där sprack min dröm om drömjobbet...... Fast jag gillar läget ändå, mitt jobb är inte välbetalt eller glamoröst men fruktansvärt kul med ett brett arbetsområde.

Kommentarer
Postat av: Annika

Mitt dröm jobb har varit sen jag var liten ,att jobba som volontär utomlands bland fattiga människor.Men eftersom jag fick barn ganska tidigt så gick den drömen upp i rök.kram

2011-02-22 @ 09:15:26
Postat av: annika

Mitt dröm jobb har varit sen jag var liten ,att jobba som volontär utomlands bland fattiga människor.Men eftersom jag fick barn ganska tidigt så gick den drömen upp i rök.kram

2011-02-22 @ 09:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0