Köpa droger på Internet?

Internet flödar av lagliga droger som marknadsförs till nyfikna och lättlurade ungdomar. Ingen vet hur stor marknaden är, ingen vet hur många ungdomar som skickar efter små diskreta påsar från samvetslösa drogprofitörer. En grupp rättsmedicinare från Umeå har forskat och fått fram att nio ungdomar i vårt land har dött av lagliga droger som de köpt över Internet. Samtilga under 25 år och deras andningsorgan förlamades. Det är billigt att köpa och risken att bli upptäckt är liten. Ungdomarna som avlidit har testat drogen Krypton, ett växtestrakt från  ett sydasiatiskt träd, spetsat med O-desmetyltramadol som varken är  klassat som läkemedel eller narkotika. Vem bär ansvaret för detta? Hur vågar ungdomarna testa? Hur vågar de sätta sitt liv på spel?

Kollade lite på Internet för att se, försäljarna varnar i sin produktbeskrivning att Krypton inte får kombineras med läkemedel. Dosen som man ska ta får inte överstiga 0,5 gram. Berusningseffekterna lär påminna om LSD. Det går att köpa Kratom som är grundpreparatet i Krypton hur lätt som helst. Mängder av råd och praktiska anvisningar om tillredning finns på Internet. Polisen och Folkhälsoinstitutet säger så här...
- De är opålitliga, svåra att dosera, ger illamående och abstinensbesvär och de är bara farliga vid vårdslös hantering, de är små på marknaden och inget vi prioriterar. Efter nio ungars död blev tongångarn lite annorlunda, då började saker hända.

Läkemedelsverket ansökte om förtur för att analysera Krypton och hoppas att drogen ska bli narkotikaklassat i år. Men om det blir så så fixar de som säljer droger ihop en annan blandning och döper det till något annat och sedan kan fler ungdomar råka illa ut. Inga myndigheter hinner ikapp dessa olika hemkokare och drogförsäljare. Man kan se en trend bland skolelever som har en skrämmande tolerans till nätdroger, de har en stor okunskap och en positiv attityd som är öppen för experiment. Elevernas olika kommentarer "bara på kul, kul att testa, kan inte vara farligt om det säljs på Internet" Drogerna säljs helt öppet och helt lagligt på Internet på obestämd framtid, när väl drogen stoppas finns det fortfarade hundratals alternativa droger att välja mellan, en del livsfarliga men ändå lagliga. Hur ska vi få stopp på denna droghandel.....?........?

Blir lite orolig när ungdomarna inte inser att det kan kosta dem livet, hallå?

Kommentarer
Postat av: Krille

Blanda inte ihop kratom och krypton du vet inte vad du skriver om kratom är INTE huvud ingridiensen i krypton, kratom är helt naturligt krypton däremot borde ha stopats direkt då det till största delen innehöll O-desmetyltramadol och koffein pulver väldigt lite kratom egentligen Jag har ätit naturligt kratom i 2år utan att dö däremot har jag blivit fri från ångest och oro samt en deprission som ja haft i 6år, skriv inte om saker du inte vet så mycket om sprida falska "rykten" om kratom är det som gör att folk tror att kratom och krypton är samma sak! Och det är kryptonets fel att kratom mest troligt kommer bli klassat... Hur går det då för mig back to benso? Och alla dom som använder kratom för att trappa ner tunga opiat missbruka? Näja vi får nog klara oss själva kraom är släkt med kaffet man blir pigg och glad av det inte alls som någon LSD effekt i början får man lite rus men efter att ha använt det ett tag avtar ruset helt och hållet jag lever ett helt normalt liv nu med kratom det gjorde jag inte har både jobb och familj och ALLA som vet att jag tar kratom säger att jag är den "gammla" Krille då jag tar kratom han på benso är tydligen inte så trevlig...

Jag köper mitt kratom på http://www.kratomkungen.com jag vet att det är rent utan några tillsatser och att ägarna aldrig skulle komma på tanken att sälja något som har med krypton att göra.

Tack för att du läste, var tvungen skriva efter som pga av missförstånd så kommer en växt / ört (kratom) bli klassat snart..kul

Är bloggaren osäker och villig att posta riktiga bevis kan jag över mail ge dig nummer till en överläkare som kan intyga att jag mår bättre sedan jag började ta kratom...

2011-06-30 @ 12:36:49
URL: http://www.kratomkungen.com
Postat av: Smsa Låna

Jag råkade snubbla in på din sida av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att blogga :D

2012-01-13 @ 00:01:41
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: milo

Jag vet inte vad som är rätt eller fel, denna artikel stod i Kvällsposten och det var riktat till hur ungdomar LÄTT fick tag i droger på internet. Vet att vissa droger/läkemedel är förenat med livsfara om man blandar alkohol och tabletter. Det du skriver om hur du har det stämmer säkert och du är under läkarvård. Du blandar inte en massa och testar dig fram, det var det som var syftet att få upp ögonen på oss föräldrar...Vill du utveckla detta mer med mig så kommentera gärna. Vill inte trampa någon på tårna.....

2012-01-15 @ 11:31:42
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0