Vad är trösthandla för ett ord?

Vaddå trösthandla? Läste om en som hade trösthandlat en dammsugare för den gamla hade gått sönder, det är väl inte att trösthandla. Om nu ordet trösthandla finns för mig så skulle det vara om jag var lite deppad och körde och handlade trots att jag inte behövde handla, har jag fel? Ordet tröstäta finns ju och då äterman något för att man tycker synd om sig själv, då måste väl ordet trösthandla innebära att man handlar för att man tycker synd om sig själv och tycker man är värd det man handlar. Usch vad detta blev konstigt, hjälp mig att reda ut ordet trösthandla................

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag håller helt med dig! Trösthandla är för mig att handla helt onödiga saker, som för stunden gör en glad! Saker som man egentligen inte alls behöver eller kanske inte ens egentligen har råd till!!

2011-01-28 @ 23:23:47
Postat av: milo

Tack Hanna, då håller du med mig, då är jag inte ensam, skönt.Kram

2011-01-29 @ 10:16:51
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Sara Li

Personen var kanske jätteledsen över att dammsugaren gått sönder... Ha ha... Nej klart att det betyder det du beskriver!

2011-01-29 @ 14:02:46
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Annika

Håller med er.Är man nere kan de allt pigga upp att få handla (onödigt visst) men lite gladare blir jag..kram

2011-01-29 @ 20:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0