Ett sant ordspråk...............


ATT KLÄTTRA UPPFÖR ETT BERG ÄR ETT VÄLDIGT SLIT. MEN MED GOTT SÄLLSKAP BLIR DET LÄTTARE OCH MED DÅLIGT SÄLLSKAP BLIR DET OUTHÄRDLIGT..........................

Så sant, så sant. Hur svåra hindren än är går det mycket lättare om man är i sällskap med människor som man litar och tror på. Då finns inte alla svårigheter, det går så lätt om man är glad och i gott sällskap. Då är det så enkelt att hitta lösningar och att puffa på varandra för att lyckas. Om man då också har kul under tiden så ser man inte svårigheterna, fast de finns där.

Så sant, så sant. Med ett svårt hinder och i dåligt sällskap blir hindret flera gånger större än det är, ingen puffar på, det gnälls och allt är negativt. Vem kan puffa på i detta gäng? Nej det negativa smittar av sig och det ger fel energi. Om det tar emot och ingen puffar och ingen är glad, hur tror ni det blir då? Hindret blir större och större och inte är det kul i alla fall.

Jag väljer nog ett gott sällskap eller blir jag förbannad på det dåliga sällskapet och försöker få igång det med puff, lirka och ett gott humör. Vilket sällskap vill ni vara i?


Kommentarer
Postat av: Marie

jag vill vara i ett gott sällskap

2011-07-05 @ 21:15:48
Postat av: Sara Li

Jag har provat på att vara i båda sällskapen... och väljer ju såklart det med positiva människor i! :-)

2011-07-05 @ 21:21:28
URL: http://sarali76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0