IT-support

Fel på datan och ringer IT-support och säger vem jag är och att jaq fattar nada (noll). Då börjar han på IT snacka om Usb-interface, DNS och switchar? Hallå jag sa ju att jag inte fattar något. Han fortsätte,r applikationen läcker minne. Va jag har redan glöm vad du sa! Då kan CPU-lasten vara för hög, säger han. Hallå, nu ger jag upp! Bara för att man är IT support kan man väl strunta i fikonspråket och prata så man förstår. Man känner sig så jävla billig när man gång på gång inte fattar. Då säger man, nu funkar det, tack för hjälpen och så ringer man en datateknisk kompis. Vips så funkar datan igen utan alla dessa konstiga uttryck.....................

Kommentarer
Postat av: Milla

Det där känner man igen,tur man har "datanördar" bland släkt o vänner.

2011-07-07 @ 22:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0