Kärleken

Kärleken kan yttra sig på många sätt. I början är den spännade och lyckan lyser och magen åker berg o dalbana. Kärleken växer sig starkare och man blir stark och trygg.Kärleken stimulerar hjärtat och samtidigt lokalbedövar den förståndet. Just nu efter 25 år känns kärleken starkare än någonsin, med alla med och motgängar så är man så sammanväxt så ibland blir det kusligt. Kärlek är inte bara lycka det kan bringa stor sorg också, men övervinner man det så växer kärleken sig starkare och starkare. Nu ska jag bli lite sentemental och vissa en sida jag inte själv trodde jag hade...................Jag upptäckte den percis när jag satt och skrev tal till min son son snart fyller 20 år...................... Jag ska skriva en kärleksdikt och se om jag vågar trycka på publiceraknappen............

Kärlek är alltid trohet som består
som utplånar smärta o läker sår.
Kärleken brinner som lysande glöd
och värmer i tider av nöd.
När förälskensen kommer är fröet sått
det förstår man när åren har gått.
Med omtanke värmer vi varann
och är tacksamma för gåvan vi fann.

Kommentarer
Postat av: Annika

Så fin dikt..kram

2011-07-13 @ 18:44:42
Postat av: milo

Det är nog bara du som tycker det, ha,ha

2011-07-16 @ 11:28:56
URL: http://milo.gottfridsson.blogg.se/
Postat av: Sara Li

Tror jag inte... :-)

2011-07-16 @ 23:07:24
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Heidi

Fin fin dikt! :)

2011-07-17 @ 19:14:18
URL: http://lillhedda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0