Blommor och ogräs........

Blommor ger mig glädje och energi, jag sår och planterar så ofta jag kan......Ni som känner mig väl vet att jag och mannen köpte ett växthus för tre år sedan och där plantas och vattnas varje dag. Jag har två vinddruvor som är fulla av klasar och en persika som nog har fått frost, vi får se. Smultron, sallad, morötter, tomater och slanggurka trängs om platsen på marken i huset. Sedan har jag en bänk i växthuset där jag driver upp diverse fröer, vad, glömmer jag oftast. Jag får vänta och se vad det blir. När fröerna är stora nog åker de ut i rabatten och då blir det oftast problem, jag sätter plantorna där de får plats, och sedan blir de större och större. Blommorna bakom syns inte och då måste jag ändra i rabatten så det stora kommer längre bak. Rabatten som jag nämner är ca 10 gånger 8 meter, alltså en enorm rabatt att fylla.

Rabatten blir finare och finare för varje år och jag hittar nya perenna växter efterhand som jag tittar. Detta är min oas, jag tycker det är så rogivande att se alla färger och former i bland växterna, är detta pensionärsvarning så får det vara det. Från början var det jag och mannen som planerade denna enorma rabatt, men jag tror han har tröttnat. Jag tvingar honom att vara delaktig när det är tid att hacka bort ogräs annars slipper han undan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0