Det dumma man sagt.....

Det dumma man sagt kan aldrig bli osagt, men aldrig det snälla heller. Ibland kommer grodorna ur munnen innan man hinner tänka och det kan bli fel, visst är det mänskligt att säga dumma saker. Bara man inte säger dumma saker om någon annan, om man inte står för det. Det är lätt att dumma saker hoppar ut när man känner sig missförstådd eller orättvist behandlad. Varför är det lätt med dumma ord som man ångrar genast? Varför inte säga alla de snälla sakerna istället, det kan väl inte vara så svårt. Beröm, uppmuntran det är ju de orden vi växer av, varför spara på dem. Jag vill vända detta nu, jag ska bli med generös med snälla ord. Men om jag blir arg eller irriterad vet jag att jag kommer att misslyckas, men jag ska försöka. Hoppas att fler får en tankeställare med vilka ord vi använder mest, dumma eller snälla.....................




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0