Jävla telefonförsäljare......grrrrrrrrrrr

Jag blir så trött på dem som ringer mig privat och ska sälja något, eller tigga till insamlingar eller kolla försäkringar, eller prata pensionssparande. Vi är med i Nix så det har minskat på ringandet men det slinker igenom några stycken då och då. Om jag måste ta del av reklam gör jag det helst i pappersform då man i lugn och ro kan sortera bort sådant man är mindre intresserad av. Men vem hinner med en säljare på telefon, munnen går ju i ett och man får flera gånger säga att man inte är intresserad för att bli av med dem. I förra veckan fick jag spel på en telefonförsäljare, jag blev alldeles rasande och jag lovar att han den stackaren ringer aldrig hit igen. Samtalet gick till så här, han presenterade sig och sitt företag det gällde pensionsparade, har du tid frågade han. Tid har jag men jag är inte intresserad för vi har nyligen varit på banken och gått igenom vårt sparande svarade jag...........Då började grabben sitt inlästa övertalningstal, bla, bla, bla, många som skrivit avtal med oss har höjt sin pension upp till 48%, bla,bla,bla.... Till slut sa jag, nu lyssnar du på mig grabben....om ditt företag hade varit så duktiga på ert arbete och kan höja pensionen så mycket hade du inte behövt ringt o raggat kunder om kvällarna. Då hade det varit jag som stått i telefonkö för att få tag i ert företag för att visa mitt intresse. Ingen frisk människa som du ringer till går på detta skit som du pratar om det inser du väl själv, om det du säger är sant skulle varje svensk medborgare vara kund hos er för att få denna ökning på sin pension. Och var får ni tag i överskottet som du lovar mig på ca 48% är det räntor eller vad? Knäpp tyst i luren, hallå är du kvar frågade jag? Ja svarade han, bra sa jag då kommer här några frågor till dig, säljer du på provision eller har du fast månadslön? Fast månadslön på 3750 kr och resten på provision svarade han. Inte konstigt att det ringer om kvällar och helger hemma hos oss privatpersoner sade jag. Nu ett råd till dig grabben, Läs igenom ditt telefonsamtal en gång till och tror du på uppgifterna då så fortsätt ring och prova din lycka eller olycka, men mitt råd är att du skaffar dig ett normalt arbete imorgon. Tack för att du ringde och lycka till i framtiden sade jag och lade på..................

Kommentarer
Postat av: Therése Karlsson

HA HA HA!! Fy fan vad Du är bra Milo!

Jag har printat detta inlägget nu och ska ha till hand nästa gång de ringer till mig :)

2011-06-26 @ 13:16:00
Postat av: Carin

Säljare i alla former kan vara jobbiga, om det är på stranden i Turkiet, telefonen eller Kristianstads Sparbank.När min bankman, ville "pracka" på mej pensionssparande, sa jag: Vet ju inte ens om jag lever till pensionen, så mina pengar rullar på alltefter, när det är slut, så är det slut...Det var inte populärt kan jag säga. Fortsatt God Helg //Carin

2011-06-26 @ 14:13:48
Postat av: Sara Li

Det är fler än jag som skäller ut patrask! :-) Hihihi! Du är bra cool du!

2011-06-26 @ 18:30:49
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Petra

hahahhha! du är ball!

2011-06-26 @ 22:27:12
URL: http://petratvillingmamma.blogg.se/
Postat av: annika

Ha ha Milo du är underbar...Sist någon ringde o frågade efter mig sa Anders att jag åkt till Afrika på obestämd tid. Har oxå Nix men tycker inte att det hjälper speciellt mycket..kram

2011-06-27 @ 08:57:37
Postat av: Sara Li

Kom ihåg att man måste omregistrera sig hos Nix vart tredje år. Japp, så dumt är det... Precis som om Nix står på försäljarnas sida ju...

2011-06-27 @ 21:01:05
URL: http://[email protected]
Postat av: milo

Det är tydligt att det är mer än jag som blir lite irreterad på säljare..ha, ha. Visst e de roliga....

2011-06-28 @ 18:44:43
URL: http://milo.gottfridsson.blogg.se/
Postat av: Milla

Jag säger VA? Jag hör inte vad du säger....VA?

2011-06-28 @ 23:08:48
Postat av: Sara Li

Du är rolig du, Milla!

2011-06-29 @ 13:35:25
URL: http://[email protected]
Postat av: Veronica

Så jävla bra gjort!!!

2011-06-29 @ 22:22:28
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0