Myggornas krig 2011

Aj, aj vad det kliar på hela kroppen, jävla myggor. När man kommer hem från jobbet får man vila lite i skuggan innan man orka förbereda och tillaga middagen. Sen får man ta lite småplock inomhus och så går man ut när det skuggar lite och DÅ kommer de små myggorna i flock och anfaller. De biter först på ankeln, sen på låret, armbågen och halsen. När en mygga är inne i örat och vänder då vevar jag rabbathackan och till slut får jag ge upp. Myggorna vinner över mig i kväll med, tror aldrig jag blir klar med att rensa ogräs, låter nog skiten växa bland myggorna om det ska behövas krigas varje kväll. När man är besegrad och går in då börjar nästa rond, klia, klia, klia. I flera timmar ska man badda med salubrin och sedan är det tid att gå och lägga sig o sova, vad händer då? Jo då kliar det så in i vassen så man river hål på kroppen och det finns inte en chans att man kan sova. När sedan sömnen inhämtas får man några timmar sömn och det blir morgon och hela proceduren börjar om, klia, klia........

 

 


Kommentarer
Postat av: Milla

Du e tydligen myggornas favorit.(gott blod):)

2011-06-29 @ 21:53:55
Postat av: Heidi

Myggorna och jag är inte heller speciellt goda vänner... :)

2011-07-05 @ 22:24:23
URL: http://lillhedda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0