Facebook och koll på allt..............

Facebook den nya sociala umgängesformen, avslöjar mer än vad många inser. Fick höra om en bekant som varit otrogen med en fd, innan andra hälften fick veta det. Man behöver kanske inte skriva allt på FB. Alla vet och har koll på varandra på denna sida och det finns inte en chans att det ska vara intressant eller något nytt. Konversationerna är skrämmande och mycket utlämnande. Vem vill läsa dessa rader?????
Går ut med hunden nu......... Gäsp
Kör till affären...........Ointresserad
Har inget att göra............Usch
Dax att laga mat...........Vadå, de flesta äter väl
Nu måste jag sova.................Gör det då
Ska resa bort i helgen..............låt det stå öppet till tjuvarna
Tvättar bilen.............intresseklubben antecknar
Fattar ni vad jag menar, det är ju några på FB som inte har något liv, måste jag uppdatera min status 17 gånger på ett dygn? Är det intressant det jag skriver är min fråga? Inte alltid, men jag uppdaterar kanske två tre gånger i veckan. Några vänner på FB kollade jag för en stund sedan, en hade uppdaterat 12 gånger på 6 timmar, inget var av intresse, en annan har uppdaterat 43 gånger på ett dygn. Snälla rara, vad är det för mening att sitta framför FB, lev livet medan livet finns...... Snart bojkottar jag FB fast jag är lite intresserad av vad som händer,ha,ha.

Kommentarer
Postat av: Sara Li

Jag kommer på mig själv ibland med att skriva onödiga saker i statusen och då tar jag bort statusen igen. Jag har blivit bättre på att inte skriva om precis ALLT tycker jag. Hoppas inte jag var en av dem du skrev om som uppdaterat så ofta... Tidigare var jag dock tyvärr en av dem... Men tack vare att vi har pratat om det på jobbet så har jag dragit ner på det hela. Jag har t o m funderingar på att avsluta kontot... Fast då kan man ju missa en hel del... Och det är kul att ha fått tag i gamla kompisar som man inte skulle gjort annars. Fast iofs saknade jag inte vissa av dem innan Facebook fanns så...

2011-03-13 @ 15:35:45
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: milo

Du var inte en av dem, kände du dig träffad,ha,ha. Du är lite FB skadad men det finns hopp. Ja du har rätt i att det inte går att bojkotta vi kan ju missa något intressant,ha,ha...Ibland kan man ringa också fast man har inte så mycket att prata om för man har läst allt på Fb, visst är det kul.........

2011-03-13 @ 15:54:34
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag kan uppdatera mycket i perioder. Då beror det oftast på att jag är uttråkad och försöker hitta den ena ursäkten efter den andra för att inte göra sånt som behövs... tex tvätta, städa etc...

Sen är det specialtillfällen som tex Melodifestivalen igår, då uppdaterade jag frekvent eftersom jag "recenserade" :)

2011-03-13 @ 16:06:26
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Heidi

Haha, gillade dina egna kommentarer till de olika updateringarna, speciellt den sista: "Tvättar bilen-intresseklubben antecknar" :D

2011-03-14 @ 22:47:44
URL: http://lillhedda.webblogg.se/
Postat av: Zara

Sedan är det tyvärr ännu enklare för oss som har nätet via mobilerna. En snabb app som vi bara klickar på och så är vi inne på FB. Så det behöver inte betyda att man sitter där hela tiden utan bara kollar telefonen, skriver en rad och lägger ned den..

Men visst är det sant det du skriver..

2011-03-15 @ 12:45:24
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Therese

Zara har en poäng. Jag själv kollar alltid FB med mobilen när jag har rast, när jag sitter på bussen eller "väntar" ut nånting annat. Då kan det se ut som att man har suttit klistrad hel adagen fast man kanske bara "Tittat" in med jämna mellanrum.

2011-03-15 @ 22:23:33
URL: http://theresian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0