Farligt med för mycket TV

Psykiska problem hos barn ökar med tv-tittandet, oj vad förvånad jag blev. barn som sitter två timmar eller mer framför datorn eller tv:n varje dag löper större risk att drabbas av psykiska problem än sina jämnåriga. Det visar en undersökning av 10-11-åringar, där man mätt deras tid vid datorn och tv:n samt testat bland annat deras sociala kompetens och koncentrationsförmåga. Risken för psykiska problem och koncentrationssvårigheter ökade med 60%. Tidigare undersökningar har gett samma resultat, men det har då varit oklart om problemen kan ha berott på bristen på fysisk aktivitet och stillasittandet. Resultatet blir detsamma oavsett om barnen för övrigt är fysiskt aktiva eller inte.  HALLÅ ALLA SMÅBARNSFÖRÄLDRAR, jag är rökare och jag vet att det är skadligt, jag röker inte inne, jag röker inte på någon och jag tvingar ingen att röka. Jag är vuxen och kan själv inse att jag kan bli sjuk. Det kan inte barnen för de har ingen tidsuppfattning, ni föräldrar som låter era barn sitta vid tv.n och datan ha för guds skull koll på tiden. Vems fel är det när barnen får problem, eller blir sjuka? Nej begränsa tiden och gör era barn en tjänst, skada dem inte medvetet. SÄTT GRÄNSER......................hoppas på många kommentarer...............

Kommentarer
Postat av: JENNY

Gränser är bra.

Varken tvn eller datorn ska vara någon barnpassare.

2011-03-17 @ 18:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0