Må bra av att baka...........

Om du mår dåligt och/eller är stressad så är det skönt för själen att pyssla om en surdeg. Surdeg har funnits i tusentals år, våra förfäder bakade surdegsbröd. Man får ett gott, nyttigt och billigt bröd, samtidigt som man själv mår bra av själva bakningsprocessen. Jag själv tycker det är kul att variera olika recept med frön och frukt i, och man behöver inte ha jäst hemma. Jag har börjat frysa ner degsatser som man plockar upp ur frysen och sedan börjar mata och sköta om i några dagar, sen blir det bakdag. Tålamod tar bort stressen och brödet blir välsmakande. Bakar du/ni surdegsbröd, har ni något bra recept?

Kommentarer
Postat av: annika

Förra året hade jag dille på surdegs bröd,de var kul att ha den i burken o se hur det bubblar.. Visste inte att man kunde frysa ner degen.. Gör som du med nötter aprikoser mm i...kram

2011-03-03 @ 09:20:52
Postat av: Signe

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2011-05-08 @ 12:40:07
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0