Köpa tavla eller tavlor.......


Om jag nu mot förmodan ska köpa en tavla för att hänga upp ska jag väl tycka om tavlan och inte köpa den för att konstnären är känd. Det är okey om jag har gått om pengar och ska investera i konst, men om jag ska ha den i hemmet måste jag trivas med konstverket. Jag vill gärna kunna se vad motivet föreställer och inte behöva fundera på vad det ska vara på duken. Jag gillar inte skrikiga färger utan motivet ska vara lugnt och trivsamt. Nu garvar säker många för jag är inte intresserad av konst, men jag har några tavlor som jag köpt för att jag gillar dem. Jag vill inte ha kopior på kända motiv som man kan hitta i många hem. Sedan blir jag orolig om det är för modernt, ni vet modern konst som ingen förstår sig på. Några streck dit och några streck hit, målat av någon kändis. Motiven ser för mig ut som det är gjort på Dagis av barnen. Tyvärr alla konstnärer, jag är ett hopplöst fall.


Kommentarer
Postat av: Christoffer

Jag tror du skulle tycka det var intressant med Konstupplysningen (se länken) som diskuterar just detta...vad man ska köpa för typ av konst, vad det innebär om en konstnär är "känd" osv.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0