Tutt och rumpkris?

Tiden går och den sätter sina spår. Rynkor, gråa hårstrån och överviktig, men vad då? Jag är jag. Det ända jag kan råda bot på är övervikten, den tuggar jag själv till och tyvärr är det minimalt med fysisk aktivitet. Jag har aldrig haft någon 40 års kris eller tycker det är fult/hemskt att bli äldre. För mig har var ålder sin tjusning så länge som man får vara frisk. Kroppen är ju förändrad som jag skrev om i början, den är inte perfekt, jordens dragningskraft har gjort sitt på både rumpa och tuttar. Jag är lyckligt gift sedan 1987 så om jag hoppar över att raka benen någon gång då och då så tror jag mannen står ut. Tror också på att tuttat och rumpa håller måttet trots att de båda kroppsdelarna är allt annat än fasta. Glömmer inte en gång när jag var nyduschad och böjde mig fram för att torka fötterna, med tuttarna hängandes fritt, då kom sonen in och stelnade till och sa: -Fan vad långa de är! Ja i den här ställningen såg det kanske inte så bra ut, kanske fick han tuttfobi, ha,ha. Nej man får vara nöjd med vad man har annars finns det bot på de flesta skavanker, fast det kostar. Jag mår hyfsat så livet får vara som det är just nu med kroppens åldrande, man är ju inte 20 år längre......

Kommentarer
Postat av: Sara Li

Hihi men du är fin Milo! Och mina är också långa, som giraffhalsar t o m enligt Tove så du är inte ensam... Numera gör det mig inget att de hänger för det är väl rätt normalt för en som snart är halvvägs till 70. Men som tonåring var det mindre kul... Nu känner jag mig hemma i min kropp, äntligen!

2011-05-05 @ 20:22:01
URL: http://[email protected]
Postat av: Milla

Haha,rolig läsning :)

2011-05-06 @ 16:21:51
Postat av: annika

Håller med dig , i min ålder har man rätt att ha några kg extra.. Min son sa när han var liten;vilka skinpåsar du har; kram

2011-05-07 @ 21:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0