Under ytan?


Vad finns det under ytan på en person som jag precis lärt känna? Är jag intresserad av att rota om det inte syns eller hörs? Svår fråga eller hur? Om jag ska engagera mig i den här personen så måste kemin stämma genast, personen måste kännas rätt annars bryr jag mig inte vad som finns under ytan. Jag kan vara trevlig och småprata men sedan sätter jag en gräns där jag inte själv heller låter någon skrapa på min yta. Jag kan vara trevlig och prata om saker som inte engagerar men funkar det inte så blir inte samtalet så långt. Visst ska man ge alla samma chans och start, men jag träffar så många människor som bara suger musten ur mig. Om inte personen och jag ligger på samma plan så konstaterar jag bara det och går vidare utan att skrapa på ytan. Om personen ger mig positiva vibbar och det känns rätt så vill jag gärna skrapa på ytan och se vad som hänt i dennes liv. Jag ger bara av mig själv om personen ger tillbaka och det känns okey. Hur gör ni med nya människor?


Kommentarer
Postat av: Carin

Jag märker med en gång om det fungerar eller inte. Illa tycker jag om personer som bara pratar om sig själv och sitt eget. Jag har (förr i tiden) varit enbart lyssnare, men inte längre....Carin

2011-05-21 @ 18:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0