Influensatider på gång...

Alltid lika nervöst när man hör ordet influensa, ska jag klara mig eller ska jag åka dit? Man undrar hela tiden kommer den idag eller i morgon och hur ska man gå till väga. Är det vanlig förkylning eller influensan? Om jag går till jobbet och hostar och nyser, då rynkar kolegorna på näsan o säger, bara det inte är influensan.... Men man vet ju inte från böjan vilket det är, och man kan ju inte stanna hemma för några nysningar. Bakterierna frodas nu när det inte är så kallt, alla runt omkring nyser och hostar. Men om man stannar hemma för att kurera sig kan man säker få höra kollegerna säga, stanna hemma för lite snuva. Vad ska man göra stanna hemma eller jobba, ja hur man än gör så blir det fel, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Sara Li

Klart att du ska vara hemma och kurera dig om du inte känner dig bra, Milo! Du känner dig och din kropp allra bäst. Men sen är det klart att vi allra helst vill ha dig på jobbet, frisk och kry! Kram!

2011-11-21 @ 21:32:16
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: milo

Jag är inte sjuk, bara ett exempel på hur svårt det är att känna skillnaden på förkylning och den andra skiten,,,,ha,ha trodde du jag var sjuk?

2011-11-21 @ 22:32:12
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Heidi

Om du skulle va hemma, så vet vi att du ÄR du sjuk! :D Sen är de som Sara säger, man känner sin kropp bäst själv och har man feber så är de en pain in the ass att jobba eller aktivera sig över huvudtaget...

2011-11-22 @ 20:24:04
URL: http://lillhedda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0