Tajt eller Gällivarihäng.........


Jeans är ett mode som håller år efter år, bara modeller som skiftar. Detta med att ungdomarna ska ha jeansen hängande på halva eller hela rumpan gör mig vansinnig. Det är ju så fult, och har de då sletna urtvättade kallingar också, då mår jag illa. Ska inte det modet försvinna snart? Då var det bättre förr.......

På 70 talet då man tvättade jeansen och kröp i dem våta för bästa passform, ha,ha. Det var tider det, byxorna satt som en andra hud och man fick hjälpas åt att dra igen dragkedjan så tajt var det. Där låg man raklång på golvet och pustade och stönade och höll andan för att komma i ett par jeans. det är kanske inte så konstigt med dagens ungdomar och deras hängande jeans, de kom kanske på att det var jobbigt att komma i dessa tajta stuprörsjeans.

Nu finns det stretchjeans i olika modeller, tänk om det funnits på min tid, då skulle jag inta haft så mycket sena ankomster på grund av att man inte kom i byxorna ,ha,ha. Tiderna förändras och tur är väl det, men kan inte dessa hängande byxor också förändras, för jag är trött på att se dem och kallingarna....Vad tycker du om hängande byxor? Har du också legat på golvet och behövt hjälp för att dra igen dragkedjan? Berätta............


Kommentarer
Postat av: Therése

2011-11-13 @ 11:54:22
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Anonym

Min åsikt om gällivarehäng är nog välkänd vid det här laget... UNDERkläder ska man ha UNDER kläderna. Det säger sig självt.

Själv gillar jag tajta jeans/stretchjeans. Skönt som attan. Men jag vill ju inte gärna att Peter ska gå omkring i såna. Påp en kille ser jag gärna lite loose fit och snygga detaljer på jeansen och ETT SKÄRP som faktiskt används så som det är avsett.

2011-11-13 @ 11:56:31
Postat av: Birgitta S

jag har faktiskt också varit med om att ligga ner för att få upp dragkedjan i jeansen, dock inte våta. Angående gällivarehäng tycker jag att det är i allra högsta grad osmakligt speciellt i en matsal, det är inte aptitretande att se halva rumpan. I övrigt håller jag med Therese.

2011-11-13 @ 12:32:37
Postat av: Anonym

Hahaha, det var tider det. Har varit med om båda sakerna, blöta och att man låg på golvet :)

Ibland använde man en tång för det var så svårt att dra upp blixtlåset.



Gällivarehäng kan inte vara bra i längden, förstör höfter på ungdomarna. Fult är det med.

2011-11-13 @ 13:29:39
Postat av: Annika

Jag hatar Gällevarehäng borde förbjudas. kram

2011-11-13 @ 21:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0