Malmöpoliser lär sig arabiska.....

Nu ska närpolisen i Rosengård i Malmö lära sig arabiska för att kunna möta invånarna med invandrarbakgrund bättre. Men HALLÅ är det inte invandranas JÄVLA skyldighet att lära sig vårt språk, vi ska väl inte behöva lära oss deras? Alla invandrare blir erbjudna svenskundervisning med betalning så problemet ligger inte hos våra poliser. Det är inte polisens fel att de inte kan prata med oss Svenskar. Jag tror inte detta skulle kunna inträffa i ett annat land, men flata Sverige tänker annorlunda. Varför inte utbilda araber till poliser som kan förstå språket eller använda tolkar. Ska våra läkare också lära sig arabiska så de kan förstå varandra. De som sitter i kassan i våra svenska affärer måste de kunna flera språk så de kan bli förstådda. Nej i Sverige pratar vi svenska och i Tyskland talar de tyska o i Arabländerna pratar de arabiska. Så simpelt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Therése

Jag blir trött... men tyvärr inte förvånad. Vi curlar våra barn, våra män och nu invandrarna.

2011-09-08 @ 17:50:46
Postat av: Birgitta S

helt rätt, så Enkelt skulle det faktiskt vara.

2011-09-08 @ 18:24:44
Postat av: Leena S

Ja du Milo, annat var det 1969 när jag kom hit från Finland. Vad tror du politikerna hade sagt om jag hade försökt kräva att ni skulle lära er finska?



Jag tycker att man ska lära sig det landets språk man bor i annars får man söka sig någon annanstans.



Vi som kom hit för 20-40 år sedan har ju lärt oss svenska så varför ska inte dagens invandrare kunna lära sig det?



Typiskt Sverige det här, jag håller med Therése, jag blir så trött...........

2011-09-08 @ 19:14:51
Postat av: Heidi

Håller fullständig med dig Milo!

2011-09-08 @ 19:46:10
URL: http://lillhedda.webblogg.se/
Postat av: Fredrik

Jag känner verkligen ett stort förakt gentemot våra folkvalda som kommer med förslag som dessa. När jag bodde i USA så var det då inte frågan om att jag skulle kräva att de skulle lära sig svenska utan då hade det garanterat blivit för mig att lämna landet bums. En annan sak som jag har tänkt på är SFI. Härom sistens så stod det i KB att antalet som klarade SFI var på en så låg nivå att beslutsfattarna inte visste vad de skulle göra. (Det visade sig att de skolkade från SFI kursen.) En parallell till hur det fungerar i det vanliga livet/världen. Om jag inte går till jobbet får jag inga pengar. Så enkelt är det ju. Varför kan inte det gälla även för våra invandrare? Nej, för i Sverige är det synd om dem och det ska daltas. De fick ju sin ersättning oavsett om de var där eller inte. ÄNDRING!!!

2011-09-08 @ 20:33:21
Postat av: Carin

Ja det är ett evigt duttande och daltande med våra invandrare. I vården kommer jag i kontakt med många invandrare, personer som varit här länge, och borde kunnat språket. Men nejdå, tolk ska beställas. Men återigen, stor flathet som med så mycket annat i detta landet. Jag hade för en tid sedan ett Läkarbesök bokat på Vilans VC till en läkare av utländsk härkomst som jag visste kunde språket dåligt, så jag frågade om dom kunde boka tolk åt mej. Receptionisten tittade på mej, gapade och glodde, och trodde nog inte jag var helt normal......

2011-09-08 @ 20:49:21
Postat av: milo

Ja detta ämnet kan vi prata om i evigheter. Jag blir så arg på vad vi svenskar ska göra för att de som är invandrare inte ska känna sig åsidosatta. Jag känner många invandrare som är helt okey, sköter sig och kan språket o jobbar sig fram. De som kommer hit o tror att vi ska rätta oss efter dem är helt ute o cyklar.

2011-09-08 @ 22:14:29
URL: http://milo.gottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0